Klacht Zalando.nl: Geen geld retour bij Zalando maar tegoedbon

P. Bechtold

Ik heb een bestelling gedaan bij Zalando. Deze heb ik in zijn geheel terug gestuurd. Ik heb mijn geld in gedeelten terug gestort gekregen. Echter niet alles.
Ik heb een nieuwe bestelling gedaan en betaald met twee cadeaubonnen.
Deze bestelling heb ik behouden. Nu krijg ik van Zalando van de eerste bestelling een deel terug gestort en een deel als tegoedbon.
Ik heb hiertegen gereclameerd maar krijg de ene onzinige mail na de andere.
Het lijkt wel of medewerkers geen enkel zicht hebben op de administratie van Zalando.
Dat medewerkers van Zalando fout op fout maken, daar hoef ik naar mijn mening niet de dupe van te worden
Dit was mijn eerste keer dat ik iets bestel bij Zalando en als het zo moet ook de laatste keer. Dan is in een winkel zelf shoppen toch wel een stuk veiliger.

Ik wil graag mijn geld terug en geen tegoed op een cadeaubon terug geschreven. Ik heb immers mijn tweede bestelling per bank betaald en wil mijn geld ook op deze manier terug krijgen.
Verder lijkt het mij niet meer als normaal dat Zalando excuses maakt voor al deze rompslomp die ze veroorzaakt heeft.

Zalando.nl
    Geachte heer Bechtold,

Door een vergissing in ons warenhuis werd een aan u verschuldigd bedrag uitbetaald naar uw voucher-tegoed in plaats van naar uw bankrekening. Het bedrag is wel aan u teruggeboekt, maar niet als geld op uw bankrekening. U bent het hier niet mee eens.

Dat dit nog niet gecorrigeerd is komt doordat het werken met voucher-tegoed aan strenge regels onderworpen is door de Nederlandse staat en ook op Europees niveau. In de praktijk is het ons niet toegestaan voucher-tegoed uit te betalen in contant geld.

Dit betekent niet automatisch dat ik dit daarom niet kan oplossen. Er is hier namelijk een vergissing gemaakt. Wel kan het iets ingewikkelder zijn om dit op te lossen en ook kan het iets langer duren.

Ik neem morgen contact met u op via de e-mail in plaats van via dit platform over de verdere afhandeling hiervan.
    Zalando.nl
    Ik heb u zojuist een e-mail gestuurd waarin bevestigd wordt dat het bedrag teruggeboekt gaat worden naar de bankrekening.

P. Bechtold
Uiteindelijke oplossing Het geld is op mijn rekening bijgeschreven.