Klacht Zalando.nl: Incasso, over klein bedrag, zonder vooraankondiging.

De feiten:
Mijn bestelling die ik teruggestuurd heb m.u.v. Sandalen €42,56 raakt, zo bleek later, zoek en ik ontvang pas na een maand een herhaalde factuur van € 879,23
Eerste aanmaning 18803000020879

Hier is telefonisch overleg geweest, er is toegegeven dat de bestelling geroutineerd is en niet goed verwerkt. Er wordt toegezegd dat ik niet gelijk hoef te betalen en dat er een nieuwe nota komt ( per post?) . Die nota ontving ik niet. Deze week ontving ik een incassobrief en zag daarna in mijn emails dat er rond eind juli een mail gestuurd is die ik niet opgemerkt heb ( ?). Dat is vervelend en ik had zeker liever gelijk het bedrag betaald. Niet eerder heb ik een betaling niet voldaan, zoals Zalando kan nakijken.
Nu, 21 -10-2017, bijna 12 weken later ontvang ik van het incassobureau een aanmaning met daarbij een betalingsboete van € 40,- Hierover neem ik contact op met Zalando (24-10) en zij geven aan dat ik contact met het incassobureau kan opnemen en dat het incassobureau met Zalando weer contact op kan nemen om een oplossing te vinden. Dit verloopt niet klantgericht. Het incasso bureau blijft bij de opgelegde boete. Na het schrijven van mijn ervaring en vraag het te herzien ontvang ik per omgaan de een betaling alert van het incassobureau. Met daarin de zin:
Tot ons wendde zich onze cliënte met het verzoek onderstaande schuld te incasseren, eventueel middels een gerechtelijke procedure. Cliënte is echter bereid de kwestie in der minne te schikken.
Mijn mening:
Hierdoor passeren zij volgens mij mijn schrijven en gaan daar ook niet op in. Tot nu toe heb ik nog geen reactie op mijn schrijven ontvangen( 29 oktober 2017).

Desondanks wil ik toch vragen alsnog de incassoboete te heroverwegen. Dit onderbouwend met het feit dat ik :
-maar 1 email ontvangen heb.
-En er geen herinnering is gestuurd voorafgaand aan de oplegging.
-Er geen schrijven is geweest over het inschakelen van een incasso bureau
-En dat er geen laatste kans betaling is aangeboden.

Zoals op diverse sites te lezen is, zijn dat vastgestelde wettelijke richtlijnen die vanuit Zalando verzuimd zijn. Hier wil ik graag aanspraak op doen. En hoop op een klantvriendelijke benadering en oplossing van Zalando.

Helaas nog geen reactie van Zalando. Ook niet over mijn vraag richting het incasso bureau. Wel inmiddels de aankoop betaald zonder de incassokosten met daarbij een schrijven dat het mijn mening is dat de incasso onterecht is opgelegd.
    Zalando.nl
    Geachte heer Van Klaveren,

Uw vraag zal vanuit Zalando zelf behandeld worden door specialisten op het gebied van de incasso.

Ik vraag om uw begrip hiervoor.

Een prettige dag verder.

Ze hebben weer een dreigbrief gestuurd en ik heb uiteindelijk de incasso betaald. Er wordt gewoon niet gereageerd op klachten.

Ook een klacht indienen over Zalando.nl?