Klacht Zalando.nl: Incasso over reeds betaalde factuur

Klachtnummer
# 413740
Gebruiker
LB
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Door een plotselinge langdurige ziekenhuisopname ben ik te laat geweest met het betalen van twee Zalando facturen. 1 heb ik na de eerste herinnering betaald, de tweede na de 2e herinnering. Op 30 december is de tweede betaald. Een dag na thuiskomst. Uit het ziekenhuis. Vervolgens heb ik van Zalando de bevestiging ontvangen dat ik betaald heb. Afgerond dacht ik, maar helaas. Ik kreeg op 2 januari mail van een incassobureau., Waarop ik keurig het betaalbewijs en de bevestiging van Zalando dat ik de rekening volledig had voldaan heb verstuurd. Het leek mij dat daarmee het verhaal was opgelost. Ik snap dat de feestdagen er tussen zitten.

Nu krijg ik echter mail van het incassobureau dat ik alsnog de incassokosten verschuldigd ben. Ik betwist helemaal niet dat ik te laat ben met betalen (hetzij vanwege een duidelijke reden) maar zoveel dagen later alsnog incassokosten rekenen over een factuur die reeds voldaan is gaat me wel ver. Ik ben al jaren klant, heb dit soort dingen nog nooit aan de hand gehad en ik sta nu geregistreerd bij een incassobureau (wat ik überhaupt niet wil) met een vordering van enkel incassokosten.

Ik heb Zalando benaderd en die wijzen weer terug naar het incassobureau. Ik kom geen stap verder, maar ben wel ontzettend teleurgesteld.

De oplossing

Ik hoop dat de incassokosten worden weggestreept gezien de situatie. Daarbij blijf ik het vreemd vinden om kosten te rekenen terwijl er betaald is.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Zalando.nl hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Zalando.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen