Klacht Zalando.nl: Incassobureau door niet goed verwerkte retourpakket

smvv_

Ik heb mijn pakket geroutineerd, maar ondertussen kreeg ik een tweede aanmaning. Het is dus langs elkaar heen gegaan. Ik heb hiervoor contact gehad met Zalando en het verzendbewijs van het pakketje erbij gedaan. Via PostNL Track en Trace kan je zien dat het pakket al is aangekomen. Ondertussen heb ik wel een brief gekregen van Alektum (Incassobureau), hiervoor heb ik weer contact genomen met Zalando, die zeggen dat ik alsnog het bedrag moet overmaken en dat ze dan pas de retour kunnen verwerken. Ik heb op tijd mijn pakket geroutineerd en dat het dan bij Zalando niet goed wordt verwerkt is niet mijn probleem. Ik ga niet betalen voor een pakket die ik niet eens in huis heb. Daarbij kan je zien dat het pakket al weer terug bij Zalando is.
Voor de tweede keer de situatie uitgelegd bij Zalando en gevraagd als ze wel zo netjes konden zijn om bij Alektum aan te geven dat het om een retour pakket gaat en het ook is aangekomen bij Zalando. Dit weigeren ze, omdat ze zogenaamd geen contact kunnen krijgen met Alektum, maar om het geld te incasseren kunnen ze wel contact met Alektum opnemen?? Raar.
Ze vragen daarbij weer als ik het geld overmaak en dat ze daarna het geld weer kunnen terugstorten. Ten eerste wat een gedoe, ten tweede betaal ik ook de extra kosten die erbij zijn gekomen omdat het via een incasso bureau is gegaan en die krijg ik niet terug.
Nogmaals ik heb het pakket geroutineerd, het is bij Zalando ontvangen, maar door Zalando zelf niet goed verwerkt waardoor dit is ontstaan en het niet mijn probleem is.

Ik wil graag dat de brief van Alektum wordt opgeheven en ik niet hoef te betalen voor een fout bij Zalando.

Zalando.nl
    Het verzendbewijs dat u gestuurd heeft is voor een andere bestelling. Helaas kan ik u daarom niet tegemoet komen in deze.

Ik heb u al een e-mail gestuurd hierover. Graag ontvang ik een verzendbewijs voor de juiste retourzending.

Mijn excuses voor het ongemak

Ook een klacht indienen over Zalando.nl?