Klacht Zalando.nl: misleiding website Zalando over betalingsmogelijkheden

M. Kool

Ik heb bij Zalando een account aangemaakt (nog nooit met het bedrijf op enige wijze zaken gedaan). Ik heb 3 artikelen besteld en wilde vooruit of op rekening betalen.
Op 21 juli 2015 en 22 juli 2015 bleek het niet mogelijk van 12.00 uur tot 20.00 uur dit aan te geven. Na diverse telefoontjes met het bedrijf en emailberichten heb ik uiteindelijk maar besloten mijn account te laten verwijderen (de overige persoonlijke gegevens blijven zes tot tien jaar voor o.a. de belastingdienst bewaard, aldus Zalando).
Conclusie: als je niet aan internetbankieren doet, is het bij Zalando niet mogelijk om te betalen niet vooruit of op rekening. Op geen enkele wijze wordt de klant tegemoetgekomen en oordeelt Zalando op voorhand over de reden waarom deze
betalingswijze niet kan worden aangeklikt. Heel vreemd, als je nog nooit zaken met het bedrijf heeft gedaan en zij dus wel op voorhand een oordeel over de klant hebben.

De aanklik mogelijkheid op rekening te verwijderen, omdat in de praktijk blijkt dat het niet mogelijk is om deze aan te klikken en Zalando op voorhand een oordeel over de klant met deze betalingsmogelijkheid velt zonder ooit maar zaken c.q. een bestelling te hebben gedaan. Zalando kent de klant in geen enkel opzicht, maar oordeelt wel op voorhand.

Zalando.nl
    Beste klant,

Bij ons wordt per bestelling door het systeem bepaald welke betaalmethodes er aangeboden worden. Wij hebben hier helaas geen invloed op. Daarbij wordt bij een eerste bestelling de optie op rekening betalen vaak niet aangeboden om fraude tegen te gaan. Mijn excuses daarvoor. Het is inderdaad zo dat wij uw gegevens moeten betalen voor belastingdoeleinden.We hebben een notitie gemaakt van uw opmerking en zullen deze doorzetten naar de desbetreffende afdeling.

Zalando
    M. Kool
    Systemen zelf bepalen niets, dan doen de personen die systemen bedienen en zij blokkeren de mogelijkheid tot betalen op rekening of vooruit. Is er geen mogelijkheit tot betalen zonder internetbankieren c.q. creditkaart (bijv. vooruitbetalen of Afterpay). Denk er eens over na en overweeg de mogelijkheid, dat is een stuk klantvriendelijker.
    Zalando.nl
    Beste klant,

Ik begrijp uw bezwaar. Vooralsnog is er geen betaaloptie die offline betalen mogelijk maakt maar uw klacht staat genoteerd. Hopelijk kunnen we u in de toekomst beter van dienst zijn.

Zalando
    M. Kool
    Zonder internetbankieren ben ik nog steeds bij het beginpunt:
    geen concrete oplossing en niet kunnen betalen. Een hoop blabla van Zalando zonder oplossing en geen voorstel. Slechte service!

M. Kool

Ook een klacht indienen over Zalando.nl?