Opgelost door Zalando.nl: Na 3 weken het aankoopbedrag van retourzending nog steeds niet ontvangen

R.W. Kloosterhuis

Tenzij anders vermeld zijn de contacten via e-mail verlopen!

24-1-2013 besteld 1 paar trekkingsandalen, maat 37,5; betaald via Ideal 84,95 euro.
24-1-2013 ontvangstbevestiging bestelling van Zalando ontvangen.
25-1-2013 verzendbevestiging van Zalando ontvangen.
29-1-2013 onjuiste levering ontvangen: maat 36 i.p.v. 37,5.
30-1-2013 retour levering via PostNL.
01-2-2013 ontvangstbevestiging retourzending van Zalando ontvangen incl. excuses + kortingcoupon 10%, die gedurende 28 dagen inleverbaar is. Aankoopbedrag van 84,95 zal worden teruggestort op mijn Ideal-rekening, volgens Zalando.nl-website binnen 2 weken.
15-2-2013 aankoopbedrag nog niet ontvangen. Gebeld met gratis Hotline van Zalando. De mannelijke medewerker zoekt via mijn klantennummer mijn gegevens op en bevestigd dat het bedrag teruggestort had moeten zijn, maar dat dat door een recente storing nog niet is gebeurd. Hij vraagt mijn bankrekeningnummer, ondanks dat dat bij Zalando.nl bekend is (ik heb immers al via die rekening betaald). Als ik hem daarop wijs, wil hij het toch nogmaals noteren en deelt mee dat het aankoopbedrag zo spoedig mogelijk zal worden overgemaakt. Hoe lang dat gaat duren kan hij niet zeggen.
22-2-2013 inmiddels weer een week verder en nog steeds mijn aankoopbedrag niet ontvangen. Mijn geduld raakt op, eerst een verkeerde levering en nu nog steeds het aankoopbedrag van 84,95 niet ontvangen, zonder informatie over waarom dit nog steeds niet is gebeurd.
Hierbij verzoek ik met klem het genoemde bedrag per ommegaande op het mijn rekeningnummer over te maken.

mw. R.W. Kloosterhuis
Klantnr. 5301934177
Factuurnr. 202004102478

Zoals reeds vermeld in mijn klachtenomschrijving wil ik dat het aankoopbedrag van 84,95 per omgaande op mijn bankrekening wordt teruggestort.

Zalando.nl
    Geachte mevrouw Kloosterhuis,Hierbij kunnen wij bevestigen dat de betaling van uw retourzending op 22 februari naar u is teruggeboekt. De verwerking van deze betaling neemt gemiddeld 6 werkdagen in beslag. Tegen het einde van de week kunt u deze betaling dan ook weer terugvinden op uw rekening.Ons streven is alle retourzendingen binnen twee weken te vergoeden. Wij betreuren het dat wij deze termijn niet hebben kunnen behalen bij de verwerking van uw retourzending.Wij vertrouwen erop u klacht hiermee te hebben afgehandeld en hopen u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Heeft u nog vragen dan kunt u contact met ons opnemen. Wij helpen u graag verder.Met vriendelijke groet,Koen de Vries
    Zalando Custome Care
    R.W. Kloosterhuis
    Na plaatsing van mijn klacht op deze site (nadat ik een week daarvoor al telefonisch mijn klacht bij Zalando had gemeld), stond mijn aankoopbedrag de volgende werkdag al op mijn rekening. Het kan dus wel. Bedankt Zalando, ik hoop dat bestellingen in het algemeen met meer zorgvuldigheid door jullie worden afgehandeld en klachten in het bijzonder met meer aandacht en respect voor de klant! Door deze heel slordige gang van zaken zal ik geen aankopen meer bij jullie doen.

R.W. Kloosterhuis

Ook een klacht indienen over Zalando.nl?