Opgelost door Zalando.nl: Na het retourzending geen terug betaling

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 347051
Gebruiker
elsversteeg1
Datum
7 reacties

Details

De klacht

Na het retourzending geen terug betaling. Na diverse mails geen oplossing.
Verwijzing naar een andere afdeling. En daar blijft het bij.

De oplossing

Zo snel mogelijk het aankoop bedrag terug storten op mijn rekening

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Zalando.nl hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

7 reacties

  1. Auteur
    Zalando.nl
    Datum
    Ik heb u een e-mail gestuurd met daarin informatie over de terugbetaling.

    Let wel, de terugbetaling gaat naar de creditcard, niet naar de bankrekening. Dit komt omdat u ook met creditcard betaald heeft.

    Hoe en wanneer u dat bedrag vervolgens terugziet op uw bankrekening en ook welke bankrekening, is afhankelijk van de afspraken die u met uw creditcard instituut gemaakt heeft. Soms wordt het verrekend met het bestelbedrag waardoor je op de datum van afrekening minder of in zijn geheel niet betaald hebt, soms wordt het teruggeboekt naar je bankrekening en soms wordt het verrekend met andere betalingen.

    Helaas hebben wij geen inzicht in wat er op uw bankrekening en creditcard gebeurt. Ik raad u daarom aan contact op te nemen met uw bank.

    Wij hebben als bewijs het ARN-nummer aangevraagd van deze terugbetaling aangevraagd, dit nummer zal u binnenkort toegestuurd worden. Een ARN-nummer staat voor een 'Acquirer's Reference Number' en iedere creditcard transactie die plaatsvindt op de  wereld krijgt zo een nummer. Dit betekent dat aan de hand van dit nummer iedere betaling opgespoord kan worden door je creditcard-instituut.

    Dit nummer zal u in de komende dagen toegestuurd worden.
  2. Auteur
    elsversteeg1
    Datum
    Ik heb U toch al diverse keren aangegeven dat het niet op de creditkaart rekening bijgeschreven is.
    Dus het gezeur over de bankrekening slaat nergens op.
    Met dit antwoord schieten we nog steeds niets op en is een herhaling van zetten.
    Kom nou eens eindelijk met dat ARN - nummer hier zitten we al die tijd op te wachten.
  3. Auteur
    Zalando.nl
    Datum
    Zodra wij het ontvangen hebben wordt het u toegestuurd.
  4. Auteur
    elsversteeg1
    Datum
    Eindelijk een ASR nr toegestuurd gekregen maar geen datum waarop dit bedrag overgemaakt zou zijn. De credit maatschappij zoekt nu uit of e.e.a. klopt en waarom het bedrag niet bijgeschreven is. Afwachten of ASR nr wel overeenkomt met de datum van overschrijving. Waarom niet de datum erbij vermeldt??
  5. Auteur
    elsversteeg1
    Datum
    Ps ASR nr moet zijn ARN
  6. Auteur
    elsversteeg1
    Datum
    Nog steeds geen reactie ARN nr is Bekend niet de datum
  7. Auteur
    elsversteeg1
    Datum
    Na contact met de credit maatschappij blijkt het toch te kloppen.
    Zalando treft geen blaam!!!

Uiteindelijke oplossing

Auteur
elsversteeg1
Datum
Uiteindelijke oplossing
Zalando heeft de gegevens goed doorgegeven en in samen spraak met de credit maatschappij ben ik erachter gekomen dat de fout bij mij zat. Zalando treft geen enkele blaam.
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Zalando.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen