Klacht Zalando.nl: retour Mango artikel via Zalando

Magdalena

Ik heb een jas van Mango via Zalando besteld. Ik heb voor achteraf betalen gekozen. De jas vond ik niet leuk dus ik heb het artikel naar een Mango winkel in Nijmegen teruggebracht. Ik heb een retourbewijs teruggekregen.
Wat verbaasd mij dat ik tot nu toe geen bevestiging van het artikel terug geven van Zalando heb ontvangen. Ik heb vak iets van Mango via Zalando besteld, paar keer terug naar MANGO WINKEL gebracht en het was elke keer goed verlopen behalve dit keer.
Ik heb contact met ZALANDO opgenomen en ik kreeg om te horen dat ik zou dat terug moeten sturen en retourbewijs van Mango geen bewijs is. Na mijn vraag: hoe kan dit dat elke keer mocht ik artikel naar winkel terugbrengen en elke keer kreeg geld terug hadden zij geen antwoord.
Nu heb ik open bedrag van 104 euro voor een jas die bij MANGO in winkel ligt.

Ik wil dat mijn retoursgave geaccepteerd zou worden een open bedrag van 104 geannuleerd worden.

Zalando.nl
    U heeft een artikel besteld bij Zalando en dit is geleverd door onze partner Mango. Met het pakket is een retoursticker meegeleverd met uitleg hoe u het kan retourneren. Teven wordt op onze website en in de algemene voorwaarden vermeld dat u artikelen met deze retoursticker dient te retourneren via PostNL.

Dit heeft u echter niet gedaan. U heeft dit artikel teruggestuurd of teruggebracht naar een winkel.

Aangezien u bij Zalando besteld heeft, dient u zich aan de algemene voorwaarden te houden van Zalando. En in de Algemene Voorwaarden wordt niet vermeld dat u een artikel kan retourneren door het af te geven bij een willekeurige winkel. Dat die winkel hetzelfde merk voert als de jas die u besteld heeft, doet niet ter zake.

Het enige wat ik u kan aanraden is om terug te gaan naar de winkel om de jas terug te vragen zodat u het vervolgens kan retourneren via de bij ons gebruikelijke weg: afgeven bij PostNL en het verzendbewijs bewaren totdat het door Mango verwerkt wordt.

Helaas zijn wij op niet bereid u hierin tegemoet te komen. En hiertoe zijn wij ook niet verplicht.
    Magdalena
    Zullen jullie mij willen uitleggen? Hoe kan dat dat mijn bestellingen 10203054239849, 10203053622303, 10203053729625, 10203054988059, 10203056295842 betreffen allemaal Mango artikelen die ik via Zalando heb gekocht. Ik heb ze allemaal naar Mango winkel in Nijmegen terug gebracht. Bij elke gevaal betalling werd geannuleerd.
    Hoe kond dat erdeer en nu niet?
    Zalando.nl
    U heeft artikelen die door Zalando geleverd werden geretourneerd door ze af te geven bij een winkel van Mango. Dit ondanks dat wij nadrukkelijk vragen bij retourzendingen het meegeleverde retouretiket te gebruiken.

U vraagt nu aan Zalando hoe het kan dat vorige bestellingen juist verwerkt zijn.

Ik begrijp deze vraag niet helemaal. U heeft het retour gestuurd via Mango, en ik werk bij Zalando. Ik kan daarom uw vraag niet beantwoorden.

Wel kan ik u laten weten dat wij op geen enkele manier verantwoordelijk gesteld kunnen worden voor een vermiste zending als u niet gebruik maakt van de meegeleverde retourstickers.

Ik raad u daarom aan uw klacht bij neer te leggen bij de winkel waar u uw artikelen heeft afgegeven.

Ook een klacht indienen over Zalando.nl?