Klacht Zalando.nl: Retourzending kwijt

Ontevreden klant

Ik heb op 10 augeen verkeerd artikel ontvangen. Contact opgenomen dezelfde dag met de klantenservice van zalando, de dame die mij geholpen heeft mij netjes geholpen en gezegd dat ik het artikel moest terug sturen en kreeg als compensatie een tegoedbon. Op 11 aug heb ik het pakket direct geretourneerd. Anderhalf week later had ik zalando gemaild met de vraag of zij mijn retourzending al ontvangen hebben. De dame waarmee ik mailcontact had verzocht mij nog even geduld te hebben want een retourzending kan tot 14 dagen, aldus de dame van zalando. Na 14 dagen nog steeds geen bevestiging ontvangen, dus besloot ik zalando nogmaals te mailen. De dame waarmee ik mailcontact had gaf aan dat ik na 14 dagen de barcode en datum op mijn retourbewijs moest sturen voor het onderzoek naar mijn pakket. Na mijn mail kreeg ik reactie dat ik nu opeens reactie met een rechtsverklaring die ik moet invullen, hier ben ik het niet mee eens want dit is niet mijn fout.

Zalando dient dit op te lossen met postnl. Op het moment dat ik een pakket retourneer, netjes het retourbewijs bewaar, heb ik gedaan wat een klant hoort te doen. Dan ga ik voor zalando geen rechtsverklaringen invullen terwijl ik niet de laatste partij ben geweest met het pakket. Zalando moet klantvriendelijker met klanten omgaan bij verlies van pakketten en niet zomaar uit overmacht de schuld schuiven in de schoenen van de klant.

Zalando.nl is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.