Klacht Zalando.nl: Stuurt 2 linkerschoenen // Zegt: dikke Pech te laat // Geen reactie op aangetekende klacht

hanna Kornaat

Bij een bestelling blijken 2 linkerschoenen te zitten, ballerina's voor mijn dochter voor de zomer. Zo op het oog niets te zien en het is winter. Pas met dragen komen we achter het afwijkende product.
Reactie Zalando: Helaas het retourrecht van 100 dagen is verlopen.
Mijn standpunt: de fout die Zalando maakt vind ik veel zwaarder wegen dan mijn "fout".

Een uitgebreide klachtenbrief met wens heb ik 6 weken geleden aangetekend verstuurd. Zalando neemt echter niet de moeite om de aangetekende brief op te halen.

Mijn standpunt: de fout die Zalando maakt; een afwijkend product leveren (dat niets met het retourrecht van spijtaankopen te maken heeft) vind ik veel zwaarder wegen dan mijn fout; het te laat nauwkeurig analyseren van het product.

Ik zou graag een juist paar schoenen willen ontvangen of het aankoopbedrag terugkrijgen. Bovendien wil ik graag de kosten voor de aangetekende brief a 7,50 terugkrijgen aangezien Zalando deze doodleuk negeert.

Zalando.nl
    Geachte mevrouw,Helaas moeten wij bij ons eerdere standpunt blijven dat we u niet verder kunnen helpen. Uw bestelling dateert van 26-09-2011. De eerste contactopname dateert van 02-04-2012. Uw garantieperiode is hiermee vervallen. Het is uw verantwoordelijkheid om uw bestelling te controleren bij ontvangst. Het is onze verantwoordelijkheid om producten te leveren zoals beloofd. Die verantwoordelijkheid nemen wij een half jaar op ons. Na die periode vervalt dat. Verder geeft u aan dat u een aangetekende brief naar ons verstuurd heeft. Graag vernemen wij naar welk adres u dit heeft gestuurd. Wij nemen officiële klachten altijd aan. Wellicht is er iets misgegaan met de adressering. Deze kwestie zoeken wij graag samen met u uit.Wij hopen u zo voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,Ilse van der Meer
    Customer Care Zalando
    hanna Kornaat
    Zalando schermt voor de 3de keer met garantie maar het gaat over een ondeugdelijk product, en fatsoenKunt u alsnog antwoord geven op mijn vraag? U vind uw fout; een ondeugdelijk product leveren minder zwaar wegen dan mijn fout; het te laat nauwkeurig analyseren van het product?U kunt erop rekenen dat ik nooit meer koop bij Zalando en ook mijn omgeving daarvan zal overtuigen.
    En ik vraag naar de visie van de geschillencommissie als de Consumentenbond geen standpunt inneemt.
    mvg, Hanna
    Zalando.nl
    Geachte mevrouw,U heeft natuurlijk het recht om adviezen in te winnen bij andere partijen. Wij blijven helaas bij ons standpun. Met vriendelijke groet,Ilse van der Meer
    Customer Care Zalando
    hanna Kornaat
    Je kunt hier een nieuwe reactie schrijven...

hanna Kornaat

Ook een klacht indienen over Zalando.nl?