Klacht Zalando.nl: Zalando is niet bereid om de kosten voor expressbestelling (3,95) aan mij te retourneren

Klachtnummer
# 556106
Gebruiker
M.I. de Roode
Datum
0 reacties

Details

De klacht

'Gekozen voor een expressbestelling voor schoenen op za 4/9 tegen betaling van 3,95 ipv voor de normale gratis levering van 1-4 dgn. Ze zouden dan op ma 6/9 komen tussen 17.30-21.30. Hiervan kreeg ik ook bericht (de bestanden heb ik bewaard). Uiteindelijk kwam de bestelling pas op di.7/9 rond 14.00. Toen was ik al op vakantie. Mijn klacht is dat Zalando ten onrechte de indruk wekt dat een expressbestelling 1 dag betreft. In de gesprekken en correspondentie verwijst Zalando klantenservice naar de algemene voorwaarden: expresslevering is vlgns hen 1 a 2 dgn. Maar in de pop-up van de express-optie tijdens bestellen wordt dit niet vermeld. Ergens onderaan de factuur staat iets vaags over akkoord gaan van de algemene voorwaarden in letterlijk piepkleine lettertjes. Niets helders over de expliciete voorwaarden bij een express-bestelling. Dit ervaar ik als zeer misleidend. Zalando is niet bereid om de 3,95 terug te betalen omdat zij zich naar eigen zeggen heeft gehouden aan de algemene voorwaarden waarmee ik akkoord zou zijn gegaan. Ik wil op zijn minst mijn 3,95 terug. En dat Zalando vanaf nu voortaan duidelijk aangeeft wat haar voorwaarden zijn bij expreslevering. Al zal ik dat niet meer meemaken want ik ben geen klant meer van ze.

De oplossing

1) retourneren van mijn 3,95
2) voortaan heldere voorwaarden vermelden bij express-bestellingen. Als mensen kiezen voor deze optie, hebben ze daar een reden voor. Dan is een (op deze manier) onverwacht latere levering een teleurstelling. En je voelt je opgelicht.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Zalando.nl hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Zalando.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen