Klacht Zalando.nl: Zalando lapt de nieuwe EU-privacywetgeving aan de laars

W.2

Zalando lapt de nieuwe EU-privacywetgeving aan de laars.

Ik heb vandaag twee onrechtmatige marktonderzoek-uitnodigingsmails in mijn mailbox gehad, uitgevoerd door Qualtrics, van wat ik heel irritant vind.

Zalando mag zonder mijn toestemming mijn persoonsgegevens niet gebruiken of verkopen aan derde partijen!
Toen ik mijn bestelling bij Zalando plaatste had ik NIET de keuze om me af te melden voor 'Gegevens aan derden'.
Ik geef Zalando GEEN toestemming om mijn persoonsgegevens te gebruiken voor het uitsturen van een uitnodiging om een beoordeling te plaatsen!

Ik heb een screenshot gemaakt als bewijs omdat ik de AP (Autoriteit Persoonsgegevens) op de hoogte ga brengen dat Zalando onrechtmatig mijn data, mijn persoonsgegevens verzamelt en gebruikt en mij door externe partijen waarmee Zalando samenwerkt, marketingnieuwsbrieven laat sturen ZONDER de mogelijkheid om je af te melden.

Zou u aan de nieuwe GDPR/AVG-wet willen voldoen en mijn persoonsgegevens en mijn e-mailadres en IP-adres uit uw database en uit uw e-mailadressenbestanden willen halen zodat ik geen verdere uitnodigingsmails om te beoordelen meer van Zalando/Qualtrics e.d. ontvang.

Het niet voldoen aan de nieuwe wet kan flinke boetes opleveren.

Zou u overeenkomstig de AVG-privacywetgeving willen werken en mijn persoonsgegevens en mijn e-mailadres en IP-adres uit uw database en uit uw e-mailadressenbestanden verwijderen zodat ik geen verdere onrechtmatige uitnodigingen voor de deelname aan klanttevredenheidsonderzoek meer ontvang van Zalando/Qualtrics etc.

Beste Zalando,

Uw gedesinteresseerde NO REPLY-reactie op mijn klacht van 16.2.2019 mbt het schenden van de nieuwe privacywet AVG/GDPR heb ik zonet doorgestuurd aan de Thuiswinkel.org, en aan de Autoriteit Persoonsgegevens (AP).

Zalando is lid van Thuiswinkel.org en schendt de gedragsregels van Thuiswinkel.org en andere wet- en regelgeving!

Volgens de nieuwe privacywet moet een bedrijf mijn gegevens zonder onredelijke vertraging verwijderen als ik daarom vraag.

Gezien Zalando kennelijk opzettelijk de nieuwe privacywet niet naleeft, en mijn persoonsgegevens ZONDER mijn toestemming verzamelt en met derde partijen deelt, en dus mijn privacy schendt, mag u nu met de toezichthouders argumenteren.

En zal de toezichthouder Autoriteit Persoonsgegevens optreden en de nieuwe Europese privacy wetgeving handhaven.

W.2

Ook een klacht indienen over Zalando.nl?