Klacht Zanussi: Combi magnetron Zanuzzi maakt veel vocht( condens)

Lemakaitta

Ik heb begin 2016 een combi magnetron van het merk Zanussi gekocht waar ik in begin erg mee blij was. Heb een paar maanden geleden gemerkt dat de magnetron bij functioneren condens produceert. Nu is het zo erg dat, bij gebruik, veel vocht uit de magnetron komt.
Heb contact gehad met het garantie bedrijf ( reparatie bedrijf), er werd me verteld dat de garantie met 2 maanden is verlopen en de reparatie niet onder de garantie valt.
Ik ben erg teleurgesteld, en hoop dat Zanussi ons kan helpen.

Reparatie onder de garantie valt

Goedemorgen,

Vervelend te horen dat uw combi magnetron condensvorming heeft. Wij geven standaard 24 maanden fabrieksgarantie op onze apparaten. Buiten deze garantie zijn er kosten verbonden aan een reparatie. Het spijt me u niet positiever te kunnen berichten.

Goededag,
    Fijn dat u zo met ons meeleeft vwb de condensvorming van onze combi-magnetron. U zult begrijpen dat het bijzonder zuur en onsportief is om na 2 maanden garantie na de garantieperiode, er niets meer aan te doen.
    Wij zijn zeer onprettig verrast dat het mogelijk zou zijn dat al na 2 jaar er al een probleem zou ontstaan met de combi-magnetron!
    Inmiddels is de inbouwkast onder de magnetron ook beschadigd,
    Wij verwachten van u een nette afhandeling en wellicht een tegemoetkoming voor de reparatie.
    Met vr.groet

Goedemiddag,

Ik kan me voorstellen dat het vervelend is. Ik heb de situatie nog een keer bekeken en wij willen u tegemoetkomen in de reparatie. De voorrijkosten en arbeidsloon zijn voor uw rekening, en de materiaalkosten zijn voor onze rekening. Het minimale bedrag zal voor u bestaan uit het starttarief van € 99,-. Dit bedrag bestaat dus uit de voorrijkosten en 25 minuten arbeidsloon. Mocht de monteur langer bezig zijn dan 25 minuten dan valt het bedrag hoger uit. Ik hoor graag of u hiermee akkoord gaat, dan kan ik het in gang zetten.

Lemakaitta
    Bedankt voor uw reactie. We hebben nog even goed gekeken naar de klep van de magnetron.
    Nu blijkt dat de glasplaat los zit, kan heen en weer geschoven worden, logisch dat er tussen de 2 raampjes uiteindelijk condensvorming ontstaat en uiteindelijk de condens naar beneden loopt over onze kast die hierdoor beschadigd wordt.
    Nu lijkt het ons niet meer dan normaal alleen de voorrijkosten te betalen temeer omdat dit een fabrieksfout is.
    Bij voorbaat hartelijk dank.
    Goedemiddag,

Wij blijven bij ons eerdere voorstel en zien geen reden om daarvan af te wijken. Ik hoor graag of u akkoord gaat met ons voorstel en een bezoek wil laten inplannen.

Lemakaitta
    Dit is echt teleurstellend..... dit per direct de laatste keer voor ons Zanussi.

Goedemorgen,

Ik kan niet duidelijk uit uw verhaal halen of u akkoord gaat met het voorstel. Ik hoor graag binnen een week, uiterlijk 03-05-2018, van u of u een technicusbezoek wil laten inplannen.

Zanussi Webcare

Ook een klacht indienen over Zanussi?