Opgelost door Zanussi: Combi oven Zanussi ZKC44510XA veel condens in ovendeur!

sad Opgelost
Levyna1988

In juni 2016 de combi oven Zanussi ZKC44510XA gekocht, ben er tevreden mee in het begin. Enige weken terug merk ik bij het functioneren van de magnetron veel condensvorming in de ruit( glasplaat), dit blijft dan ook een paar dagen voordat alle condens verdwijnt! Dit geldt ook zelfs na het gebruik van de ovenfunctie! Het condens is zo erg dat het druipt op de inbouwkast! Sinds vandaag werkt de oven helemaal niet meer, er staat niks meer op het display! Gebeld naar Zanussi, zij zeggen dat de garantie verlopen is en dat we zelf voor de kosten moeten betalen! Ik neem aan dat een apparaat toch niet zomaar na 3 jaar begeeft en veel mankementen heeft. Zeer teleurgesteld!!

Een tegemoetkoming dat het apparaat gerepareerd wordt dat in de garantie valt!

Levyna1988
    #Ik bedoel de combi oven is nog niet eens 3 jaar oud!
    Zanussi
    Goedemiddag,

Vervelend om te horen dat u problemen heeft met uw combi oven. Het is inderdaad zo dat er buiten de garantietermijn kosten verbonden zijn aan een servicebezoek. Om dit probleem op te lossen zal een technicus ter plaatse moeten komen, houd er rekening mee dat wij hiervoor het starttarief hanteren. Als de technicus dan ter plaatse is zal hij contact opnemen met ons om te kijken hoe we dit kunnen oplossen. Ik hoor graag of je een afspraak wil inplannen zodat ik mijn collega u kan laten bellen hiervoor.

Anjuli
    Zanussi Webcare
    Goedenavond,

Bedankt voor uw reactie.
    Wat zijn de kosten voor het starttarief die jullie hanteren voor een servicebezoek?
    Mocht het zijn dat de technicus heeft vastgesteld dat de fout echter bij jullie ligt (ik ben er 100% overtuigt dat dit niet door gebruikersschade komt!) wat kan ik van jullie verwachten als tegemoetkoming?
    Gezien de gebruiksduur van het apparaat mag ik wel verwachten dat het product deugdelijk is!
    In afwachting op uw reactie.

Levyna
    Zanussi
    Goedemorgen,

Kijkend naar de situatie zouden wij graag de oplossing telefonisch met u bespreken. Ik zorg ervoor dat er telefonisch contact met u wordt opgenomen.

Anjuli
    Zanussi Webcare

Levyna1988
Zanussi wilt wel tegemoet komen aan reparatie kosten boven de €195,- ( Dat houdt in bijv: een reparatie kost €300-. €195 is voor mij rekening en de rest betalen zij). Voor een servicebezoek moet ik wel een starttarief betalen van €119-, (dat is €99-, voorrijkosten en €20-, eerste 30 minuten arbeidskosten). De Monteur is geweest, condens komt doordat het glas tussen het glasdeur los zit. De monteur heeft echter bevestigd dat dit niet door gebruikersschade komt, maar door een technische defect. Voor het glas hoefde ik niet te betalen, omdat op glas 36 maanden coulance garantie zit. Ik ben er niet blij van om €119-, te betalen voor een defect dat ik niet heb veroorzaakt en als er nog garantie op het glas zit vind ik dat het starttarief ook in de garantie hoort! Door de condens is de groep van de stroom uitgevallen in de meterkast. Schakelaar weer aangezet en de combi oven doet het weer!

Ook een klacht indienen over Zanussi?