Klacht Zara.com: Zara neemt geen verantwoordelijkheid voor het terugbrengen van een artikel met een bankafschrift

Robbie

Kort voor de lockdown op zaterdag 11 december 2021 om 16:48 uur heb ik bij de Zara in Hilversum een broek gekocht voor 49,95 euro. Omdat de broek niet past moest hij terug gebracht worden. Echter door de lockdown het artikel niet terug kunnen brengen. In de tijd van de lockdown helaas de bon van het artikel kwijtgeraakt.

Op 24 januari 2022 geprobeerd de broek terug te brengen bij de Zara in Hilversum met het officiële bankafschrift. Hierdoor kon de medewerker van Zara zien dat de broek echt gekocht was in de winkel. De medewerker vertelde mij dat het niet mogelijk was om op deze manier het geld terug te krijgen. Zij verwees mij naar de online klantenservice. Op 26 januari 2021 contact opgenomen met de online klantenservice, echter konden zij niks voor mij doen omdat het artikel in de winkel was gekocht. De klantenservices gaf mij het advies om nogmaals naar de winkel te gaan en daar contact met de manager op te nemen.

Op 26 januari 2021 opnieuw naar de winkel gegaan en contact opgenomen met de manager van de Zara in Hilversum. Zij vertelde mij dat ze maar eenmaal een bon kunnen printen bij aankoop van het artikel. Zij kunnen niet in het systeem zoeken naar oude aankopen. De enige mogelijkheid was om een nieuw artikel uit te zoeken voor wat de broek nu nog waard was (8 euro).

Nogmaals contact opgenomen met de Zara via Whatsapp. De medewerker heeft een dossier aangemaakt met het probleem en heeft het dossier doorgestuurd naar de desbetreffende afdeling van het bedrijf. Een paar dagen later kreeg ik de volgende reactie:

We hebben inderdaad een terugkoppeling ontvangen van de desbetreffende afdeling, en het is helaas niet mogelijk om een kassabon naar u te kunnen sturen. Het is de verantwoordelijkheid van de klant om de kassabon in de winkel te verkrijgen en te bewaren. Wij kunnen u enkel adviseren om tot de manager van het filiaal te wenden, zodat er een oplossing gezocht kan worden. Echter kunnen wij dit uiteraard niet garanderen.

Kortom bij de Zara is het niet mogelijk om middels een bankafschrift je geld terug te krijgen van een gekocht artikel. Tevens kunnen zij op geen enkele manier de bon in het systeem opzoeken omdat deze volgens hun maar eenmaal wordt uitgeprint. De fout wordt bij de klant gelegd en Zara neemt geen verantwoordelijkheid.

Omdat de broek niet past, wil ik de broek graag terug brengen. Alle kaartjes zitten nog aan de broek en de broek is ongedragen. Middels een afschrift van de aankoop zou dit mogelijk moeten zijn. Daarom wil ik mijn 50 euro terug van de Zara.

Wij vinden dat Zara.com hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Zara.com?