Klacht Zara: Kapot product, geen geld terug, geen tegemoedkoming, slechte klantenservice!

IND0708

Ik heb een kapot product gekregen. 2 eigenlijk, waarvan ik een zelf heb kunnen maken. Het andere product was kapot buiten de naden. Aangezien het overduidelijk en ongedragen product is (nog met kaartjes en bon) ben ik terug naar de winkel gegaan. Helaas " te laat" om nog geld terug te krijgen. Ik was zelf van de veronderstelling dat je je geld terug zou krijgen aangezien het niet ging om een ruil of retour. Het ging namelijk om 2 kapotte producten waarvan ik dus een zelf had kunnen oplossen ( ook al vreemd, want het was na 2 keer dragen kapot). In de winkel konden ze me alleen de optie aanbieden van ruilen van een ander product ( onder het mom van garantie van het product). Ik kon zo snel niets anders vinden en hetzelfde product hadden ze alleen in andere winkels, waar me werd aangeraden om zelf naar die winkels te gaan ( dit zou betekenen dat ik nog geld en tijd kwijt ben om het product wat ik wil goed te krijgen en dan is dit maar de vraag of deze dan ook goed is). Ik heb zowel gebeld met de online klantenservice als die van de winkel. Het beleid is me haarfijn uitgelegd maar geen excuses, geen compensatie, geen tegemoedkoming van bovenstaand probleem. Alleen nog een laatste poging om te mailen naar Zara zelf met een officiële klacht met de mededeling dat ik waarschijnlijk hetzelfde antwoord terug ga krijgen. De oplossingen die ik krijg is alleen maar ten voordele van het bedrijf en niet van de klantvriendelijkheid, namelijk, zorgen dat je goede producten verkoopt en mocht er een fabrieksfout zijn, gewoon het product terug nemen en de klant het geld terug geven zodat ze zelf de optie hebben om het voor een goed product te kiezen. Mocht ik het vervangende product hebben gekozen, mag je die niet retourneren, terwijl het wel een nieuw product is ( zo is me verteld aan de telefoon). Dus op geen enkele manier wordt er naar een oplossing gezocht samen met mij als klant. Ik ben echt niet eerder zo ontevreden geweest over deze service. Daarnaast ben je ook veel tijd kwijt met het oplossen van het terugkrijgen van je geld voor een kledingstuk die defect is verkocht. Echt heel vreemd dat dit zo moet gaan.

Inmiddels ben ik al zo boos, dat ik gewoon graag mijn geld terug wil. De beargumentatie is zeer klantonvriendelijk terwijl het hier gaat om een defect product die ongedragen is. Veel tijd kwijt geweest om dit uit te leggen en tot een oplossing te komen. Ik heb dit product met een reden gekocht, namelijk ik vond het leuk. Die positieve ervaring is er inmiddels vanaf.

Wij vinden dat Zara hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Zara?