Klacht Zara: Onreëele maat geleverd, totaal GEEN service verleent

Jordi1

Ik heb al een tijdje een leuke jas van de ZARA op het oog. Deze is normaliter €150,- en was toevallig tijdens Black Friday nog maar €75,-.

Helemaal top, snel bestellen. Normaliter heb ik ALTIJD maat M met vrijwel alles, inclusief jassen. Echter had het model op de foto zelf maal L aan, en had hij om en nabij de zelfde postuur en lengte die ik ook heb. Vandaar dat ik na overwegen toch voor maat L ben gegaan (met de vrees dat die 'te groot' zal zijn).

Nou heb ik de jas netjes ontvangen, alleen toen ik de jas aan had kan ik mijn armen niet eens omhoog doen, en ik hoef mijn buik niet uit te zetten want dan springen de knopen (ik ben redelijk mager). Hieruit kan ik wel concluderen (en meerdere die dit zagen) dat de gegeven maat "L" totaal niet reëel is. Ik heb nog nooit maat L hoeven te bestellen maar toch is deze jas te klein...

Nou de ZARA gebeld en dat was geen probleem, ik kon hem gewoon online omruilen en gratis maar XL bestellen. Besef, ik ben 1m93 en weeg 75kg dus dat is echt niet veel maar toch maar XL nodig...

Toen ik het telefonisch met een medewerker besprak begreep hij het volledig en gaf aan dat ik simpel en kosteloos het artikel kan omruilen en dat ik dan de juiste maat ontvang. Toen ik online aan het zoeken was naar de mogelijkheid om het artikel om te ruilen kwam ik daar niks van tegen.

Begonnen met het chatten met een medewerker, en die gaf een heel ander verhaal aan. Als je via iDeal of PayPal betaald hebt is omruilen ONMOGELIJK. Lekker zeg, denk je een medewerker op zijn woord te geloven is het niet zo. Gevraagd wat de mogelijkheden dan zijn, want met alle respect het is niet mijn probleem dat hun maten totaal verschillen met elk andere winkel of merk (aardig wat geprobeerd).

Aangegeven dat ik het retourneren en opnieuw bestellen geen probleem vind (beetje meedenkend ;)) maar dat ik wel verwacht dat het voor dezelfde prijs van €75,- kan ten opzichte van €150,-. Uiteindelijk was dit het antwoord daarop:

"Helaas, u kunt het artikel alleen retourneren, ruilen is niet mogelijk met PayPal.

Het bedrag kunnen wij helaas niet aanpassen.

Onze excuses voor het ongemak."

Persoonlijk vind ik dit niet kunnen voor een merk als ZARA. Ik heb 2 maten groter nodig dan ik normaal gewend en er wordt op GEEN ENKELE MANIER met mij meegedacht, het is jammer voor mij dat dit zo is maar zij gaan daar niks aan doen, zeer teleurstellend.

Wanneer ik dezelfde jas met maal XL ontvang, dit zoals het echter wél mogelijk is wanneer je met bijvoorbeeld een VISA kaart betaald.

Stukje service en klantvriendelijkheid vind ik, vooral in deze situatie, zeker op zijn plaats.

Ik hoop iets te vernemen, anders zal ik dit zeer teleurstellend vinden.

Wij vinden dat Zara hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Zara?