Klacht Zara: Product retourgestuurd, Zara zegt deze niet te hebben ontvangen.

Didi

Ik heb op 23-11-2018 een bestelling geplaatst bij Zara (13 artikelen). Op 2-12-2018 heb ik besloten een deel hiervan te retourneren (9 artikelen). Deze zijn ontvangen en bevestigd. Over de overgebleven 4 artikelen twijfelde ik nog, op 19-12-2018 besloot ik uiteindelijk om 2 artikelen te houden en 2 artikelen terug te sturen (een trui en een bontjas). Ik heb via de site om 12:31 een retouraanvraag geplaatst voor de trui, maar ik kon de bontjas niet aanvinken omdat ik deze tijdens de eerste retourzending perongeluk had aangevinkt. Toen heb ik om 12:37 via de Online chat van Zara gevraagd om een retourlabel voor de trui en de bontjas.
Ik heb om 12:52 en 12:53 retourlabels ontvangen in mijn mail, een voor alleen de trui en een voor de trui&en de bontjas.
Waarschijnlijk heb ik tijdens het retourzenden de retourlabel voor enkel de trui uitgeprikt en opgestuurd.

Ik zit namelijk met het probleem dat Zara beweerd de bontjas nooit te hebben ontvangen, terwijl ik de trui en de bontjas netjes heb ingepakt en hier ook een t&t van heb.

Ik ben al ruim 5 maanden bezig met mailen en bellen, maar Zara geeft aan mij niet verder meer te willen helpen. Zara zegt neem contact op met Klarna en Klarna zegt neem contact op met Zara (ik heb namelijk de betaaloptie Klarna gebruikt).
Ik wordt dus al ruim 5 maanden van het kastje naar de muur gestuurd.
Zara eist nu van mij dat ik een bedrag van €44,97 betaal voor een bontjas die ik heb geretourneerd.

Ik voel me machteloos en vind het zeer respectloos dat Zara op deze manier omgaat met klachten. Ik heb een t&t code en er zou desnoods gekeken kunnen worden naar het gewicht van de pakket die ik heb opgestuurd.
Ik vind het ook zeer onverantwoordelijk dat er ruim 5 maanden over is gedaan om contact met mij op te zoeken hierover en dit te onderzoeken, waardoor het ook bijna onmogelijk wordt om te achterhalen wat er nou echt uit het pakket is gekomen voor Zara.
Het moet niet kunnen dat ik verplicht wordt te betalen voor een product die ik niet heb en dat dit wordt afgedaan met simpelweg aan te geven dat ik niet verder geholpen kan worden.

Ik heb deze kwestie helemaal onderzocht, ik heb alle tijden/mails/retourverzendingen etc. allemaal netjes op papier.
Ik wil graag dat dit goed wordt onderzocht, ik heb de jas namelijk wel teruggestuurd. Het kan niet zo zijn dat ik door een fout van het bedrijf moet gaan betalen voor iets wat ik niet heb.
Desnoods wil ik dat het gewicht van de pakket wordt onderzocht. Een bontjas weegt namelijk veel zwaarder dat slechts een trui, hieruit zou het zelfs al kunnen blijken.

Wij vinden dat Zara hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over ?