Klacht Zeelandtheaters: Geen annulering (dus ook geen restitutie) mogelijk bij ziekmelding.

G. Haagberg

Voorstelling geboekt voor zaterdag 2/4/16 in Schouwburg Middelburg.
In de nacht van vrijdag 1/4 op zaterdag 2/4 kreeg echtgenote ernstige buikklachten (koorts-pijn-diarree). Na bloedonderzoek bleek dit "diverticulitis" te zijn. Gezien de verschijnselen waren wij genoodzaakt de voorstelling te annuleren. Aangezien De Schouwburg op zaterdag onbereikbaar is lukte ons dit pas 's avonds en bleek dat annulering altijd een dag van tevoren tot uiterlijk 15.00 uur gemeld moet worden. Verwezen werd hierbij naar de bezoekersvoorwaarden van VSCD (voorwaarden opgezocht maar niets teruggevonden van deze clausule).
Wij hebben tegen deze eenzijdig opgestelde maatregel bezwaar aangetekend aangezien wij op vrijdagmiddag nog niet wisten dat zij ziek zou worden. Van 4/4 tot 9/4 vond emailverkeer plaats, per 10/4 is een brief gezonden ter attentie van de directie, op 18/4 een telefoontje en tot slot op 22/4 weer een mailbericht. Tot nu toe ontvingen wij geen enkele reactie (!!!!).

Restitutie van entreegeld van gemiste voorstelling (€ 21 p.p.) en aanpassing van annuleringsvoorwaarden.
Suggestie: veel grote theaters bieden bezoekers een annuleringsverzekering aan. Aangezien het hier over drie theaters (Goes-Middelburg-Terneuzen) gaat onder één directie lijkt ons deze mogelijkheid uitvoerbaar en wenselijk.

Wij vinden dat Zeelandtheaters hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!