Klacht Zekur.nl: geen reactie op ingediende declaratie

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 251341
Gebruiker
basic88
Datum
1 reactie

Details

De klacht



Ik
moest
bevallen middels keizersnede ivm
stuitligging.
Ik heb voor het UZA gekozen (een gecontracteerd ziekenhuis). Ik ben
aanvullend verzeker + Extra zorg bij Unive. In mijn polisvoorwaarde
staat dat een ziekenhuis bevalling volledig wordt vergoed indien er
sprake is van een medische indicatie. In september ontving ik een
rekening van het UZA. Deze heb ik netjes gedeclareerd. Vervolgens
kreeg ik volgende reactie; 'Jouw declaratie hebben wij ontvangen.
Jouw declaratie is op dit moment nog in behandeling. Je ontvangt zo
snel mogelijk bericht. Je hoeft de nota van het ziekenhuis nu niet
zelf te betalen. Wij hebben de nota ook ontvangen en zullen dit zo
snel mogelijk verwerken. Zodra de nota is afgehandeld ontvang jij
bericht'. Om eerlijk te zijn dacht ik dat alles was opgelost, totdat
er opeens een betalingsherinnering op de mat lag. Vervolgens weer
contact opgenomen middels telefoon en mail, maar het schiet niet op.
Ze geven steeds aan dat ze de declaratie nooit hebben ontvangen, of
ik het nog een keer wil versturen. Ik heb zwarte op wit staan dat zij
het hebben ontvangen, het UZA heeft het verstuurd ( heb ik ook in een
mail vanuit hun vernomen ) en ik heb het nog een derde keer
verstuurd. Toen besloot ik een klacht in te dienen.Het antwoord was
omdat u in een eenpersoonskamer lag moet u het zelf betalen. Ik heb
even contact opgenomen met enkele gecontracteerde ziekenhuizen in
Nederland en die geven aan dat het standaard is dat een patiënt na
een keizersnede op een eenpersoonskamer herstelt. Dus als ik in
Nederland was bevallen dan maakte het niet uit dat ik op een
eenpersoonskamer lag??? Het honorarium alleen al is 400 euro, maar
als ik in Nederland was bevallen dan was een gynaecoloog of
kinderarts ook naar binnen gelopen om te kijken hoe het met moeder en
baby is. En ja in Nederland is er integrale bekostiging medisch
specialist zorg, maar uiteindelijk dat gewoon het honorarium dat in
een andere kosten potje is geschoven. Ik heb overigens alles ook van
te voren uitgezocht en er werd vanuit Zekur aangegeven dat alles
vergoed wordt aangezien het een gecontracteerd ziekenhuis is en ik
een medische indicatie heb. Het staat ook nog eens zwart op wit in
mijn polisvoorwaarde. Ik ben er echt helemaal klaar mee en ten einde
raad. Als dit niet lukt dan zal ik nog een klacht indienen bij SKGZ
of wellicht een civiele procedure. Want het schiet gewoon niet op.

De oplossing

Mijn declaratie vergoeden zoals ik er recht op heb vanuit mijn polis.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Zekur.nl hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

1 reactie

  1. Auteur
    Zekur.nl
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste,

    Er is inmiddels al contact met onze afdeling klachtenmanagement. Het heeft daarom geen toegevoegde waarde om ook via dit medium uw klacht te bespreken. Om deze reden stel ik voor om uw klacht hier te sluiten.

    Met vriendelijke groet,
    Errol

Uiteindelijke oplossing

Auteur
basic88
Datum
Uiteindelijke oplossing
Nog steeds geen oplossing en steeds nieuwe argumenten om mij af te wijzen. Eerst was het ,we hebben geen contract met het UZA. Na tegenbewijs te hebben geleverd , was het;UZA is het duur. Wat ook niet waar is het is zelfs goedkoper dan in Nederland uitgevallen. Toen was het u heeft zelf getekend voor een eenpersoonskamer, terwijl in Nederland je standaard na een keizersnede wordt geplaatst in een eenpersoonskamer. Ten slotte was het argument, u heeft zelf getekend dat u de kosten gaat betalen, wat ook niet waar is aangezien ik mijn ontslagpapieren heb ondertekend. Het is hopeloos. ik heb nu een gedeelte lopen bij de skgz en via een raadsman via de rechtswinkel. dus het is afwachten.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Zekur.nl?