Klacht Zekur.nl: Second opinion machtiging buitenland is eerst goedgekeurd en blijkt foutje te zijn

Vertegaal

Hallo allemaal,

Mijn moeder is ernstig ziek (uitgezaaide borstkanker al 3 jaar, uitzaaing naar buikvlies en botten. Uit wanhoop heb ik als haar dochter op een avond allerlei ziekenhuizen aangeschreven of iemand nog iets voor haar kon betekenen.
Nu heeft het Universitair ziekenhuis Gent gereageerd dat ze haar eventueel nog een second opinion willen bieden in dmv een pipac behandeling. Dit is een verneveling van chemotherapie in het buikvlies. Ik heb dan ook voordat we naar België zijn gegaan op consult haar zorgverzekeraar Zekur gemaild of dit vergoed zou worden voordat we een hoopvol plan konden starten. Mijn ouders wonen zelf in Eindhoven dus dit is ook een stuk rijden.
Naar een paar dagen kreeg ik de bevestiging van Zekur via de mail dat alles vergoed zou worden, incl hotelovernachting etc. Dit was geweldig! We zijn dan ook op consult geweest in Gent en naar wikken en wegen is de arts Proffesor Willaert toch bereid om de behandeling uit te gaan voeren bij mijn moeder. De behandeling is ingepland voor volgende week 28 maart. Nu vraagt het ziekenhuis in Gent om een standaard machtigingsverklaring voor de behandeling van je verzekering. Je dient dan allerlei documenten in te dienen waaruit een akkoord moet komen van de verzekering. Prima, akkoord hadden we al dus we hebben alle documentatie van artsen, rapporten, machtigen, behandelplan etc dan ook naar ze toegestuurd om alsnog een officiele bevestiging te krijgen.maken.

Nu krijgen we hetvolgende bericht: Zekur heeft ‘een foutje’ gemaakt en ze gaan helemaal niets vergoeden. Gent is geen gecontracteerd ziekenhuis en de behandeling is nog niet algemeen erkend in Nederland bij uitzaaiing van borstkanker. Gent voert deze behandeling wel al uit. Sorry..daar moeten we het mee doen.

Hoe kan dit gebeuren?Mijn moeder ligt momenteel aan de sondevoeding in het ziekenhuis in Eindhoven en vind het zo erg om dit bericht ineens te krijgen. Dit was al haar en onze hoop! Hoe moeten we dit ooit aan mijn moeder vertellen?

Graag vraag ik om gerechtigheid.Kan iemand hierin opstaan en ons helpen met deze kwestie? Alles staat zwrat op wit en is in gang gezet en nu moet het afgeblazen worden. Waar niemand zich om bekommert is dat dit om iemand zijn leven gaat. Dat van ons staat op zijn kop.

I Vertegaal

De aanvraag van de second opinion herzien dmv goedkeuring van het behandelingstraject

Wij vinden dat Zekur.nl hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Vertegaal
    Nog steeds geen antwoord gekregen van zekur

Ook een klacht indienen over Zekur.nl?