Opgelost door Zelfstroom: Dwingen tot betaling terwijl er niet geleverd wordt.

content Opgelost
M. Wiekamp

Ik heb een overeenkomt met Zelfstroom gesloten voor het plaatsen van zonnepanelen met een draadloze, online opbrengstmodule. Helaas is Zelfstroom zijn afspraken niet nagekomen en heeft een bedrade versie geplaatst. Dit was tegen de afspraak in.

Nu probeer ik er al maanden voor te zorgen dat Zelfstroom zijn afspraken nakomt. Na drie afspraken waarop het installatiebedrijf niet is op komen dagen en één waarop het niet gelukt is een draadloze versie te installeren is Zelfstroom ruimschoots vóór de installatieafspraken begonnen met het sturen van betalingsherinneringen. Op het moment van schrijven is het inmiddels meer dan een week geleden dat het installatiebedrijf iets van zich heeft laten horen. Zelfstroom is nu zelfs begonnen met een incassoprocedure (ingebrekestelling) om mij te dwingen om te betalen.

Ik ben het hier niet mee eens. Gezien het meermalen niet nakomen van afspraken ben ik bang dat ze onze overeenkomst niet nakomen en houd ik de betaling achter totdat ze hun deel van de overeenkomst zijn nagekomen.

Ik heb aangegeven een groot deel te willen betalen en een klein deel achter te houden totdat de installatie is voltooid maar hier gaan ze niet meer akkoord. Teveel administratieve handelingen, daar kwam het op neer.

Stoppen met de incassoprocedure, draadloze module installeren of korting geven zodat ik dit zelf kan aanschaffen en installeren.

Zelfstroom
    Beste meneer Wiekamp,

Bedankt voor uw bericht via klachtenkompas.

Uw verhaal is bekend bij ons en wij betreuren het zeer dat dit nog niet compleet is opgelost. Het klopt we een bedrade monitoring versie bij u geplaatst hebben en dit had een wifi module moeten zijn. Dit is mis gegaan omdat de wifi module niet standaard in ons pakket zit en we hebben bij uw installatie de wifi module helaas over het hoofd gezien. De wifi module zit niet standaard in het pakket omdat we veel problemen ervaren met de wifi module, dit hebben we met u besproken maar u kiest voor de wifi module zoals eerder is afgesproken.

Nadat u dit heeft gemeld hebben we aangegeven dit kosteloos te gaan wijzigen naar een wifi module. Ondertussen kunt u al wel gebruik kunnen maken van het zonnestroomsysteem wat volledig werkend is en de opbrengstmonitoring die bedraad is aangesloten.

Helaas is het ons niet gelukt tijdig een nieuwe afspraak te maken en deze na te komen voor het plaatsen van de wifi module. Dit had niet mogen gebeuren en dit betreuren wij ten zeerste. We hebben u na dit voorval gesproken en we hebben er direct voor gezorgd dat er een nieuwe afspraak is gemaakt om het alsnog in orde te maken. Bij die afspraak hebben we de wifi module niet kunnen verbinden vanwege problemen met de wifi module (de reden waarom we deze normaal niet graag inzetten). Het installatie team heeft niet direct een nieuwe afspraak met u gemaakt en dat heb ik ze dan ook met spoed verzocht alsnog te doen.

Hiermee hoop ik u antwoord te hebben gegeven op de installatie van de wifi module die naar verwachting zeer snel bij u wordt geplaatst.

Dan kom ik graag bij u terug op de betaalafspraken. Bij Zelfstroom hebben we de afspraak dat de klant binnen 48 uur na oplevering van het zonnestroomsysteem mag betalen. Het zonnestroomsysteem is 25 oktober bij u opgeleverd. Tot op heden hebben wij geen betaling van u mogen ontvangen terwijl er wel een werkend zonnestroomsysteem is opgeleverd wat u een financieel voordeel oplevert. Toegegeven is er in de tussentijd een hoop gebeurd maar vanaf 25 oktober bent u zonnestroom aan het opwekken en kunt u de monitoring inzien. We hebben u ook voor de fouten die aan onze kant zijn gemaakt reeds korting gegeven.

We willen graag dat u 100% tevreden bent over het zonnestroomsysteem en onze service dus bij deze kan ik u ook laten weten dat u de factuur past hoeft te voldoen als de wifi module bij u geplaatst is.

Hopende uw klacht hiermee naar tevredenheid te hebben opgelost,

Letty Bieleveld
    Zelfstroom
    M. Wiekamp
    Zelfstroom heeft de klacht nog in behandeling.
    M. Wiekamp
    De klacht is succesvol en professioneel afgehandeld door Zelfstroom.

M. Wiekamp

Ook een klacht indienen over Zelfstroom?