Klacht Zelfstroom: Geen maatwerk mogelijk

Blokk084

Zelfstroom kan en wil geen maatwerk leveren. Ik heb een belafspraak gemaakt. Ze bellen exact op de afgesproken tijd. Dat dan weer wel. Bij controle via hun website wordt aangegeven dat mijn dak geschikt is voor 14 zonnepanelen. In het gesprek, dat nog geen twee minuten duurde, heb ik mijn elektraverbruik gemeld (1600 kwh). Kennelijk is dat te weinig om met zonnepanelen op te besparen. Plotseling bleek mijn dak niet geschikt want de valbeveiliging kon niet worden aangebracht. Dus kon Zelfstroom niets voor mij betekenen. Maatwerk en een beetje creativiteit zou hen niet misstaan. Kortom zinloos om met deze lui in zee te gaan als je een heel klein beetje afwijkt van de door hen gestelde standaard. Er kan niet snel genoeg gewerkt worden. Lees er wordt tekort aan verdiend.

Wat minder star zijn en problemen bij montage niet uit de weg gaan.
En zeker niet twee uur na het negatief verlopen gesprek een mail sturen, dat mijn dak geschikt is en dat eens een belafspraak moet maken.......

Zelfstroom
    Beste meneer,

Hartelijk dank voor de tijd die u heeft genomen om uw ervaringen met Zelfstroom te delen. Jammer om te horen dat wij niet de juiste partij voor u bleken te zijn.

Via onze website kunt u een dakcheck uitvoeren, dit is een eerste controle om te zien of uw dak geschikt is. Wanneer dit het geval is, brengen wij u in contact met één van onze adviseurs. Wij zijn er trots op dat we geen kant-en-klare pakketten installeren, in plaats daarvan kiezen wij ervoor om uw motivatie voor zonnepanelen en woonsituatie persoonlijk te bespreken. Op basis van dit gesprek bleek in uw geval dat u een financieel rendabele situatie wenst. Echter zouden er bij uw woning meerwerkkosten voor de installatiespelen, waardoor een van onze zonnestroomsystemen niet de directe besparing op zou leveren waar u naar zocht.

Daarnaast heeft u een prachtig dak met Tuille-du-Nord pannen, waar onze dakhaken helaas niet op passen. Ook kan de valbeveiliging niet op uw dak worden aangebracht. Uiteraard willen wij u graag helpen om de overstap te maken naar duurzame energie, wel zal veiligheid bij ons altijd voorop blijven staan. Doordat het steegje om uw woning te smal is om een steiger in te bouwen, viel dit alternatief voor de valbeveiliging weg. Tot slot viel onze adviseur op dat uw dak enigszins verouderd is. Daarom heeft hij u aangeraden om eerst een dakinspectie uit te laten voeren, zodat eventueel onderhoud gepleegd worden voordat u een zonnestroomsysteem laat plaatsen. Dit systeem gaat immers tot wel 30 jaar mee, en het tijdelijk verwijderen van een systeem ten behoeve van onderhoud aan het dak is een kostbare, tijdrovende klus die beter voorkomen kan worden.

Dat u vlak na uw telefonisch contact met onze adviseur opnieuw een uitnodiging ontving voor een belafspraak is erg onhandig, zoals onze adviseur aangaf kwam dit door uw dubbele aanmelding op onze website. Uw dossiers zijn inmiddels gesloten, zodat u deze e-mails in de toekomst niet meer ontvangt.

Wij streven ernaar u eerlijk te adviseren, zodat u op basis hiervan een goede afweging kunt maken. Ik hoop dat u alsnog een andere, passende manier vindt om over te stappen op duurzame energie, en dank u nogmaals voor uw interesse in een zonnestroomsysteem van Zelfstroom. Mocht u nog verdere vragen hebben naar aanleiding hiervan, dan horen wij het natuurlijk graag.

Met energieke groet,

Anna
    Namens het Zelfstroom team
    Zelfstroom
    Beste meneer,

Met energieke groet,

Anna
    Namens het Zelfstroom team

Ook een klacht indienen over Zelfstroom?