Klacht Zeven Katten.nl: webwinkel, vooruitbetaling, geen levering, geen geld terug

Breifanaat

29okt breipakket besteld. Volgens site zijn genoemde voorraden mogelijk niet correct daarom geef ik bij bestelling aan: als kleur/artikel niet op voorraad, dan contact/overleg. Ik ontvang bevestiging, betaal en wederom aangegeven per mail: kleur/artikel niet op voorraad: contact.
30 okt mail: betaling ontvangen en link voor download patroon. Geen bericht ontvangen dat iets niet op voorraad is, wol heeft 1 dag levertijd, dus download ik het patroon. 1 nov mail: garen heeft ze niet meer en ze was vergeten dat het pakket op de site stond. Keuze: alleen de wol annuleren of heel het pakket. Daar het me om het complete pakket gaat kies ik voor optie 2.
3 nov: levering is onderweg minus breipakket, er wordt € 10,- in rekening gebracht omdat ze de patroonlink al had vrijgegeven.
Bezwaar gemaakt. Ik heb een breipakket besteld, 2x gezegd tevoor contact op te nemen, ze wist dat haar eigen voorraden niet klopten en dat ze de wol niet meer verkocht, en toch besloot ze de link vrij te geven.

€ 25,- terugstorten zoals toegezegd door Niek Jansse

Zeven Katten.nl
    Gisteren heeft u € 15.- retour ontvangen voor het helaas niet kunnen leveren van het garen, met nogmaals excuses voor het ongemak.Het blijft jammer dat er per mail geen intonatie gehoord kan worden, ik denk dat dat een hoop had geholpen in onze communicatie. Zoals u de klacht omschrijft is het niet helemaal gegaan.
    Jammer dat u zo snel consumentenbond riep en zelfs klachtenkompas inschakelde, dat was echt niet nodig geweest hoor, ik ben gewoon ziek en heb mail achterstand.
    Ik kan nu pas reageren op klachtenkompas, eerst moest ik een account aanmaken (gedaan) en wachten op goedkeuring.Ik was voornemens het gehele bedrag te retourneren totdat ik zag dat u het patroon wel gebruikt. Aangezien u het patroon gebruikt, dient u daar natuurlijk voor te betalen. Ook de ontwerpster wil graag betaald worden voor haar werk. Het patroon en garen zijn niet onlosmakelijk met elkaar verbonden.
    Ik hoop dat hij prachtig wordt, en wens u oprecht er veel plezier mee.Vriendelijke groet, Mw Niek Jansse
    Breifanaat
    Ik vind het jammer dat zevenkatten.nl het nodig vindt om allerlei uitvluchten te verzinnen. Ik ben blij voor haar dat ze beter is, net op tijd om te reageren op de Consumentenbond. Dat ik aan het patroon ben begonnen klopt niet, ik ben bezig aan een heel ander shawlpatroon van een bedrijf dat wél betrouwbaar is. Dat tientje had ik allang afgeschreven, van het begin af aan is op een heel onvriendelijke manier duidelijk gemaakt dat dat niet ging gebeuren.
    Zeven Katten.nl
    Wederom schets mevrouw helaas een beeld wat niet klopt. De winkel is al dagen gesloten omdat ik ziek ben.Dit staat zowel op de website als op de facebookpagina. Na twee weken griep, zijn er nu door de hoest ruggenwervels verschoven, en sta ik dit te typen want zitten , of bestellingen inpakken kan ik niet. Ik heb een eenmanszaak, als ik plat lig, ligt het bedrijf plat. Natuurlijk probeer ik zo snel mogelijk te reageren, want in de bijna 6 jaar dat ZevenKatten nu bestaat, heb ik nog nooit meegemaakt dat een situatie zo heftig escaleerde. Er was altijd sprake van redelijkheid en billijkheid. Sowieso zijn de klachten op 2 handen te tellen.Mevrouw overweegt om kraaltjes bij het patroon te gaan gebruiken,en stekenproefjes komen eraan. Iets wat ongetwijfeld geweldig mooi zal worden. Ze heeft gelukkig ergens anders wel garen kunnen kopen in de gewenste kleur. Het word een fantastische draak waar uren liefde en vakkundigheid in zal gaan zitten. En ik wens mevrouw heel veel plezier met het maken ervan.Vandaag is de resterende €10.00 overgemaakt uit coulance. Omdat ik en -ik vermoed mevrouw ook- veel liever breien, dan tijd en energie te besteden hieraan. Vriendelijke groet, Mw Niek Jansse
    Breifanaat
    Inmiddels bericht van Niek Jansse dat ook het resterende geld wordt overgemaakt. Ik heb het nog niet binnen en de afhandeling verdient geen schoonheidsprijs maar ik ben er wel klaar mee.

Breifanaat

Ook een klacht indienen over Zeven Katten.nl?