Klacht Ziengs.nl: Slechte kwaliteit en onprofessionele houding personeel

Melissa

Geachte heer, mevrouw,

Graag wil ik bij deze een klacht indienen over mijn ervaring bij het Ziengs filiaal te Nijmegen.

Om bij het begin te beginnen zijn Bugatti schoenen (art. nummer: 311301) aan de voorkant van de schoen beschadigd na één keer gedragen te zijn. Hier is enkel mee gelopen. Mijn partner is letterlijk naar zijn sollicitatiegesprek gegaan met deze schoenen en bij terugkomst zag hij de beschadiging. Het zo snel beschadigen van deze schoen vind ik eerder bewijs van een slechte kwaliteit, dan onzorgvuldig gebruik. Na contact te hebben opgenomen met de WebShop, werd verteld dat dit niet binnen de garantie valt, maar dat in de winkel gekeken kan worden naar een passende oplossing en wellicht een reparatie van de schoen.

Toen wij vandaag (17-04-2019) naar de winkel in Nijmegen gingen, werden we te woord gestaan door een mannelijke verkoper. Ik gok de leidinggevende. Het eerste wat hij zei was: ‘heb jij hier mee gevoetbald ofzo?’. Door deze opmerking voelden wij gelijk dat er een bepaalde toon werd gezet voor het gesprek. Hij heeft ons zeer onvriendelijk te woord gestaan en maakte opmerkingen zoals: ‘Als ik nu een auto van 50.000 euro koop, ik stuur verkeerd en er zit een deuk in de auto. Wie draait er dan op voor die kosten? Wat denk je zelf?’. Ook maakte hij hierbij intimiderende gebaren om maar voor ons gevoel duidelijk te maken dat ‘wij de schoen opzettelijk kapot gemaakt hebben’. Om op deze manier te worden aangesproken voelde voor ons zeer onprettig, aangezien wij naar de winkel zijn gegaan voor professioneel advies en om samen naar een oplossing te kijken. Dit is volgens mij ook waar Ziengs naar streeft. Uiteindelijk vroeg hij wat wij nu wilde met deze schoen, waarop wij antwoordden dat wij een passende oplossing willen. Hij zei dat een reparatie mogelijk is, maar dat de schoenmaker er waarschijnlijk toch niets mee kan. Dus dat het net zoveel zin heeft om het helemaal niet te repareren. Uiteindelijk zijn wij uit de winkel gelopen met de schoenen, aangezien wij eigenlijk niet langer in die winkel wilde zijn door alle uitspraken van deze verkoper.

De hoofdrede van deze klacht gaat allereerst uit naar het onprofessionele gedrag van deze verkoper. Ten tweede, hopen wij nog steeds op een passende oplossing voor deze beschadigde schoen.

In afwachting van uw reactie,

Naomi Baaij

Ik wil dat deze schoenen teruggenomen gaan worden en dat zij toegeven dat de kwaliteit van deze schoenen niet deugd.

Wij vinden dat Ziengs.nl hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Ziengs.nl?