Klacht Ziggo: Bevestigde opzegging wordt niet in behandeling genomen of is kwijt

AinPuttershoek

Op 2-12-22 mijn abonnement opgezegd via opzegformulier online van ziggo en daar op zelfde datum bevestiging van gekregen. In de mail staat dat per 2-1-23 het abonnement zou worden beëindigt. Helaas loopt alles gewoon door. Helpdesk telefonisch verwijst me naar drie afdelingen door. De laatste doorverbinding komt van opgeschoten jonge (inschatting) medewerker die hoorbaar geïrriteerd is en me doodleuk en zoals het lijkt voor straf doorzet naar een nummer waar niet meer wordt opgenomen. Terug naar messenger van ziggo maar die kan me met mijn vraag “neem alsnog opzegging van 2-12 in behandeling” niet uit de voeten. Ook de vraag of de manager kan meelezen wordt geweigerd. Moet ik voor bellen met de helpdesk. Maar die wil dat ik opnieuw opzeg en restitutie aanvraag voor de teveel in rekening gebrachte maanden. Das gek. Ik volg de opzegprocedure, ziggo bevestigt en nou wordt van mij de meeste inspanning verwacht om dit te herstellen. Overigens vindt de helpdesk dat het eigen opzegformulier dat kennelijk kwijtgeraakt is, dit geen hard bewijs. Ondertussen blijven ze bij messenger en tel helpdesk maar herhalen wat de procedure is. Die wil ik niet. Ik verwacht maatwerkoplossing aan de kant waar de fout zit. Ondertussen via bank mijn incasso maar stopgezet. Dan moet het maar zo. Aan de overbezette opzeglijn te meten lopen klanten van ziggo harder de deur naar buiten dan naar binnen en dat komt door dit soort praktijken waarbij de paniekreactie is om het opzeggen dan maar te belemmeren in plaats van de klantvriendelijkheid te verhogen. Ik weet niet wie er bij ziggo aan het hoofd staat maar zou hem of haar met de grootste belangstelling hierover willen spreken. Vraag is heel simpel: neem door ziggo zelf bevestigde opzegging in behandeling per 2-12-22 en we zijn van elkaar af.

Opzegging zoals bevestigd per 2-12 met ingangsdatum 2-1-23 in verwerken en te veel betaalde notas terugstorten.

Ook een klacht indienen over Ziggo?