Klacht Ziggo: Credit wordt na herhaalde verzoeken maar niet teruggeboekt.

Paboos#123

In oktober is €157,71 afgeschreven van de rekening van mijn moeder omdat Ziggo de mediabox die in augustus is retourgestuurd na het beëindigen van haar abonnement niet kon vinden. Ik heb de klantenservice gebeld en de track en trace naar hen gemaild waarna de medewerkster de creditereing in werking had gezet. Het teveel afgeschreven bedrag zou binnen 5 werkdagen worden teruggeboekt op mijn moeders bankrekening. €157,71 is een groot bedrag voor haar. Ik heb sindsdien de klantenservice 6x gebeld, elke keer werd me verzekerd dat het binnen 5-7 werkdagen zou worden overgemaakt. Het voorlaatste gesprek van 26/11/2019 was de medewerker iets secuurder omdat hij geprobeerd heeft uit te zoeken waarom het geld steeds niet werd uitgekeerd. Hij zei dat het misschien langer kon duren omdat de betaling uit zou gaan in de periode waarin de factuur normaal afgeschreven werd (rond de 15e van de maand). Hij beloofde dat hij zou proberen om de betaling eerder door te zetten. Op 9 december ontving mijn moeder een mail met een creditnota en de standaard mededeling dat het verwerkt ging worden met openstaande facturen (die er niet zijn; abonnement is half augustus beëindigd) en dat het bedrag binnen 4 weken op haar rekening zou worden bijgeschreven. Vandaag een Ziggo-medewerker die geen begrip toonde voor de situatie en als een robot bleef herhalen dat het binnen 4 weken zou worden bijgeschreven en dat we dat zwart op wit hadden staan. Toen ik zei dat ik dat ook begreep en dat hij misschien van z'n script kon afwijken en zeggen wanneer het geld precies zou worden overgemaakt en dat wij verwachten dat het binnen 5 dagen nu eindelijk wordt bijgeschreven, onderbrak hij mij met "Wilt u mij laten uitpraten?"en heb ik opgehangen. Wij gaan Ziggo opzeggen en overstappen naar KPN. Ik hoop dat mijn gesprek daadwerkelijk is opgenomen voor trainingsdoeleinden. Deze interacties met klanten worden op de computer van de klantenservice genoteerd maar de klacht lijkt nooit de desbetreffende afdeling te bereiken.

Ik wil dat het bedrag van €157,71 voor het eind van deze week (21 december 2019) wordt teruggeboekt op mijn moeders bankrekening. Met excuses en rente.

Ook een klacht indienen over Ziggo?