Klacht Ziggo: EPG werkt niet

Stefan Dingenouts

Sinds Ziggo begonnen is met de fusie met UPC en ik hiervoor mijn ontvanger van nieuwe software moest voorzien werkt de EPG niet meer. De EPG geeft alleen het huidige programma en het volgende aan, de rest van de dag niks. Soms zelfs dat niet. Van de programma's die weergegeven worden ontbreekt allerlei informatie (welke uitzending van een serie, welke acteurs, etc.). Opnames die ingesteld worden worden soms wel, soms niet gedaan.

Ik heb een klacht gestuurd via facebook. Reactie: we werken er aan. Ondertussen heb ik al een maand een onbruikbare EPG. Ik heb wederom contact opgenomen en financiele compensatie gevraagd; als ik maar een deel van de service geleverd krijg vind ik het niet meer dan normaal dat ik ook een deel van het abonnement betaal. Reactie: we zijn er mee bezig, compensatie kan niet (zonder uitleg waarom ze hun service niet hoeven te leveren, maar ik wel betalen), opnames moet ik maar via tijdsinstellingen doen dan lukken ze wel.

Ik wil:
- dat de technische problemen opgelost worden; gewoon het oude service niveau terug. Dat wil zeggen:
* EPG die alle programma's voor de komende week weergeeft; elke dag, elke zender, elk programma
* EPG die bij alle programma's de informatie weergeeft die het altijd al weergegeven heeft (b.v. naam van de uitzending, jaartal, acteurs, etc.)
* EPG die weer op de oude snelheid werkt (is trager geworden sinds de nieuwe, ongewenste en ongebruikte on-demand software)
* Geen verdwijnende opnames meer, of op zijn minst een fatsoenlijke melding met een reden waarom deze niet opgenomen is
* De melding dat een nieuwe opname overlapt met een bestaande opname terug

- financiële compensatie zolang dit niet het geval is; waarom moet ik betalen voor iets wat ik niet krijg?

Ook een klacht indienen over Ziggo?