Klacht Ziggo: Haperende digitale radio via Quantis-box van Ziggo.

E. Biekmann

Quantis box digitale radio. Omdat Ziggo nu (ook) stopt met analoge radio, word ik als radioluisteraar gedwongen om mijn goede tuner op de afvalberg te mikken en voor €50 een boxje bij hen aan te schaffen, wil ik nog via mijn audioset radio kunnen luisteren. Dat doe ik, maar het boxje hapert zo'n 3x/minuut en in het display staat dan 'geen signaal'. Rebooten heeft het niet verholpen. Ziggo adviseert desgevraagd een nieuwe splitter bij ze te kopen voor €7,50. Gedaan, maar ook dát verhelpt het probleem niet. In de mailwissel met Ziggo wordt mij vervolgens aangeraden een ander Quantis boxje bij ze te bestellen. Dat kan niet via die mailwissel, "...want dat kan alleen via de afd. randapparatuur van Ziggo..." en ik wordt verwezen naar een chatbox op de website. De chatbox medewerker 'Julia' (een bot?) kan niet met het referentienummer uit de mail van haar collega uit de voeten. Vervolgens wordt mij gevraagd of ik het boxje al retour heb gezonden. Nou nee, want dan heb ik helemáál geen radio meer?! En waarom eerst terug sturen? Daarop chat Julia: dan krijg ik mijn geld terug van Ziggo. Maar Julia, dat was mijn vraag niet, ik wil ongestoord radio luisteren, daar betaal ik Ziggo iedere maand voor, immers! Julia laat daarop weten dat zij de Quantis boxjes niet meer op voorraad hebben... Dus daar is kennelijk nogal vraag naar geweest. Hoeveel mensen hebben Ziggo de afgelopen maanden gesponsord met hun 5 tientjes? En hoeveel van die boxjes haperden en hoeveel daarvan zijn al vervangen inmiddels? En doen de vervangende boxjes het dan wel of haperen die ook? Benieuwd naar de ervaringen van andere consumenten!

Een ongestoord werkend digitale radio leveren en compensatie voor gederfd genot van €50.

Ook een klacht indienen over Ziggo?