Klacht Ziggo: Nummerbehoud bij Ziggo is een drama, nu al 7 weken zonder mijn oude nummer...

JeroenvdSluijs

Nummerbehoud bij overstap naar Ziggo wel beloofd, niet geleverd. Ik zit nu al 39 dagen zonder mijn oude nummer en heb herhaaldelijk de ziggo klantenservice hierover benaderd. Telkens werd beloofd dat ik mijn oude telefoonnummer snel terug zou hebben maar ik heb het nog steeds niet. Als je mijn oude nummer belt krijg je een melding dat dit nummer buiten bedrijf is/

Op 19 oktober 2016 stuurt ziggo mij de orderbevestiging. Bij bestellingsdetails staat duidelijk bevestigd onder additionele informatie "Ziggo neemt mijn telefoonnummer over".

Op 18 november zou ziggo de aansluiting opleveren. Dan blijk ik niet mijn oude telefoonnummer te hebben. Ik bel de klanten service die zeggen dat dat een tijdelijk nummer is en dat ik snel mijn oude nr terug zal hebben.

Op 30 november chat ik met de ziggo helpdesk met een medewerker die zich identificeert als Gerard. Ik vraag waarom ik mijn oude nummer nog steeds niet terug heb en Gerard belooft het te gaan regelen:

"Gerard: Wij
nemen opnieuw contact op met KPN, zodra zij het nummer vrij geven
kunnen wij het nummer koppelen. meestal is dit binnen 10 werkdagen
geregeld."

Aan het eind van de chat bevestigt ziggo nogmaals "Gerard: Dus samenvattend:
Nummerbehoud wordt opnieuw geregeld en hiervan wordt je via de email op de hoogte gebracht, bij vragen nemen we contact met jou op."

Op 3 December 2016 stuurt Ziggo mij in een mailhet volgende bericht:
"Naar aanleiding van uw email kan ik u mededeling dat de overzetting van uw oude nummer in behandeling is genomen. Het is nu wachten op de goedkeuring van de oude provider. Dan wordt de defeinitieve datum bekend. U ontvangt hiervan een email. "

Op 26 december heb ik mijn oude nummer nog steeds niet terug en bel ik opnieuw de klantenservice van ziggo. Een medewerkster is verbaasd dat het niet werkt want mijn oude nummer zou wel goed in de computer staan. Ze vraagt opnieuw nummer bhoud aan en zegt dat ik er op moet vertrouwen dat het nu wel gaat lukken.

Inmiddels zit ik dus al 7 weken zonder mijn oude nummer en het is nog steeds niet opgelost.

Mijn oude telefoonnummer zo snel mogelijk terug zoals beloofd was op de orderbevestiging van 19 oktober voor overstappen MET NUMMERBEHOUD.

JeroenvdSluijs
@ziggowebcare reageert als volgt: "De afdeling nummerportatie neemt hiervoor nog contact op met je vorige provider aangezien die het blokkeren. Sorry voor het ongemak dat je ervaart :(. Helaas kan ik op dit moment niks voor je betekenen en moet ik je vragen dit nog af te wachten. Groet, Faye" (vorige provider was KPN, dus, consumentenbond, stuur deze klacht ook aan hen) ............ In een chat met KPN klantenservice op 28-12-2016 zegt KPN: "Wij kunnen de overname van je nummer niet blokkeren, wat wel zou kunnen is dat het nummer opgeheven is, en daarom niet overgenomen kan worden. Het lijkt er dan op dat we het niet kunnen geven omdat het al opgeheven is. Ik heb nu de gegevens erbij genomen. Ik zie dat je aansluiting in zijn geheel opgeheven is. We houden het nummer dan ook niet vast, dus ik zou je toch willen vragen om dit nogmaals bij Ziggo neer te leggen."

Ook een klacht indienen over Ziggo?