Klacht Ziggo: Onredelijke tariefsverhoging per 1 -4-2014 die wordt gepresenteerd als klantvriendelijk

Klachtnummer
# 49588
Gebruiker
Airman
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Ziggo verhoogt per 1 april 2014 het maandtarief voor Alles-in-1 Plus met 1 euro. Alla. Maar nu volgt de rest. Ziggo deelt mede:
"Uit onze contacten met klanten blijkt dat er veel behoefte is aan onbezorgd bellen naar mobiele telefoonnummers. Hier komen wij graag aan tegemoet..." Heel fijn, denk je dan. Ziggo luistert naar de klant. Maar vervolgens blijkt dat het gratis bellen met andere Ziggo abonnees vervalt. Dit is een behoorlijke strategiewijziging. De extra kosten zijn abonnee-afhankelijk maar in mijn geval gemiddeld 5 euro per maand! Tenslotte wordt dan vanaf 1 april h et 'vernieuwde' Ziggo VolopBellen Altijd geïntroduceerd: voor 10 euro voor onbeperkt bellen naar Nederlandse vaste én mobiele telefoonnummers.
Voor veel abonnees die weing bellen of veel bellen met andere Ziggo abonnees is dit een (te) forse verhoging. Ik erger me echter het meest over de presentatie. Zeg gewoon dat je meer geld wilt binnenhalen.

De oplossing

1. Wees eerlijker in de communicatie met de klant.
2. Wees voorzichtiger met tariefsverhogingen, al dan niet verkapt. Anders verlies je klanten (ik ga nu actief op zoek naar andere aanbieders)

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Ziggo hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Ziggo?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen