Klacht Ziggo: Retourzending na proefabonnement is volgens Ziggo niet volledig en als consument moet ik bewijzen.

Gebruiker1573574122

Wij hebben een proefabonnement voor 2 maanden afgesloten voor TV en Internet. Na 2 maanden besloten om door te gaan met KPN. De kwaliteit van KPN vonden wij uiteindelijk beter. Ziggo stuurde netjes een retour doos waar wij alle devices, WiFi boosters en snoeren in hebben gestopt om terug te sturen. Via Post.nl keurig in dezelfde week op de post gedaan, met een antwoordnummer. 2 maanden later krijgen we een factuur dat er een onderdeel niet is meegestuurd. Wij geven aan dat dit een misverstand moet zijn, immers alles is in de door verzameld. Na weer 2 maanden een incassobureau (Bos incasso) of we even €62 willen betalen binnen 7 dagen. Verweer gemaakt, maar Ziggo blijft bij haar standpunt. Nu moet ik als (kandidaat) consument bewijzen dat alles in de doos zat. Onmogelijk natuurlijk. 7 dagen later is de vordering verhoogd naar €102. Ze dreigen met een gerechtelijke procedure. Gekker wordt het niet zou je langzamerhand zeggen. We hebben de Consumentenbond al ingelicht en zij hebben Ziggo bevraagd en krijgen geen enkele reactie. onfatsoenlijk, respectloos, boevengedrag. Verdrietig dat dit kan en blijkbaar komen zij er mee weg. TIP: Ga niet met deze club in zee, ook niet voor een proef periode, ze zijn niet te vertrouwen en nemen geen enkele moeite naar de feedback van de klant te luisteren.

Aandacht voor deze onbetrouwbare organisatie die niet luistert naar de klant, maar slechts een middel heeft en dat is een incassobureau op je afsturen. Ongelooflijk. Ik hoop dat mensen gewaarschuwd zijn en geen proefabonnement afnemen, voor je het weet ben €100 armer of nog erger wordt je gedagvaard. Hoe bewijs je als consument dat alle spullen in de doos zaten bij een retourzending?

Ook een klacht indienen over Ziggo?