Klacht Ziggo: Vodafone en Ziggo nemen beide hun verantwoordelijkheid niet om hun verkoopbeloften na komen

M.T.J. Janssen-Brokken

Op 16-02-2018 ben ingegaan op de actie 'Vodafone en Ziggo werken samen'. Met name de databundel-verdubbeling voor mijn vrouw als mijzelf was een belangrijke overweging. Mijn internet provider was tot dan Telfort. Zowel mijn vrouw als ikzelf waren al klant van Vodafone. Naast de standaard databundel (5Gb) heb ik ook een multi data sim kaart (1Gb). Tijdens het verkoopgesprek met Ziggo heb ik expliciet gevraagd of ook de data op de multi sim kaart verdubbeld zou worden. Dit werd door de Ziggo verkoopmedewerker bevestigd, reden voor mij om het contract aan te gaan. Welnu, zowel de standaard data bundel van mijn vrouw als die van mij zijn inmiddels verdubbeld, maar de databundel van de multi data sim kaart niet. Vodafone verwijst in het contact wat ik daarover heb gehad met Vodafone naar Ziggo. En ja zeker, Ziggo verwijst in in het gesprek daarover naar Vodafone. Beide geven aan verder niets te kunnen of te willen doen. Het spreekwoordelijke 'van het kastje-naar de muur'-spel is daarmee begonnen. Als consument en klant sta en voel ik mij machteloos.

De oplossing is eenvoudig. Ik wil gewoon ook een verdubbeling van mijn databundel (van 1 naar 2 Gb) op de multi data simkaart, zoals dit ook is verkocht. Dit was onderdeel van de mondelinge overeenkomst (en waarschijnlijk ook zo vastgelegd op de datarecorder).

Ook een klacht indienen over Ziggo?