Klacht Ziggo: Wel aansluiting met signaal, geen abonnement mogelijk?!

J van der Bijl

Sinds vorig jaar ben ik bezig om Ziggo in huis te krijgen. De kabel lag al die tijd voor de deur, dus dat was het probleem niet.

Na bijna een jaar werden de werkzaamheden uitgevoerd. Schop in de grond, kabel verlengd en in de meterkast gebracht. Er stond al direct signaal op.

Eindelijk, internet & TV? Ja, het signaal werkt. Met het Ziggo modem van de buren of zelfs van kantoor heb ik perfect internet in huis, echter bij Ziggo is de aansluiting nog niet verwerkt in het systeem, daarom kan ik geen abonnement afsluiten. Dit laatste speelt nu al een maand!!

Uiteindelijk een vriendelijke jongedame F. aan de telefoon gekregen, nu gaat het gebeuren! De aannemer heeft het signaal inmiddels officieel aangemeld, maar het systeem van Ziggo moet dit nog verwerken, duurt een paar dagen. Ze gaat me om de dag op de hoogte houden van de status, fijn, eindelijk klantenservice. Behalve dat ze nooit meer iets heeft laten weten.

“Kan Ziggo mij echt niet gewoon een abonnement verkopen en pakket opsturen?? Het signaal werkt al, ik heb het getest.” Nee, het moet zijn doorgevoerd in het systeem, duurt een paar dagen.

2 weken later nog steeds niet doorgevoerd. Niemand bij Ziggo kan me verder helpen. Hoe moeilijk kan het zijn? Er is toch wel iemand bij Ziggo die de computer kan overrulen en mij een pakket kan verkopen en verzenden??

Ik wil direct een abonnement en modem/tv box opgestuurd krijgen, ik heb de bestelling al een maand geleden doorgegeven!

Ook een klacht indienen over Ziggo?