Klacht Ziggo: Ziggo blokkeert automatisch e-mail accounts bij gebruik in het buitenland.

J. Bes

Voor de zoveelste maal heeft Ziggo een e-mail account geblokkeerd van een van mijn gezinsleden omdat er binnen korte tijd vanuit diverse landen gebruik gemaakt is van dit account. Dat klopt, mijn echtgenote is op reis en gebruikt haar e-mail onderweg. Volkomen normaal zou je denken maar Ziggo vindt dit heel verdacht en blokkeert automatisch het acount want het zou wel eens gehackt kunnen zijn. Als je een klacht indient verandert het verhaal, er is met het "desbetreffende apparaat" ingelogd op het ip adres van een botnet (sic). Later verandert het nog een keer en zouden er grote hoeveelheden spam en onveilige bestanden verstuurd zijn via dit account, niet dus. Dit is nu de 7e of 8e keer dat een van onze accounts geblokkeerd wordt en altijd als wij op reis zijn. Ziggo weigert zijn beveiligingssysteem aan te passen en beweert dat dit bij andere providers ook zo werkt. Dat ga ik dan maar eens uitproberen bij een andere provider, met Ziggo heb ik het wel gehad!

Dat Ziggo stopt met het automatisch blokkeren van e-mail accounts bij gebruik in het buitenland en dan onzin verhalen vertelt waarom zij dat doen. En misschien wat klantvriendelijker worden?

Ook een klacht indienen over Ziggo?