Klacht Ziggo: Ziggo doet alsof ze leveren wat ze zeggen, maar niets is minder waar.

# 291978

Vanaf het begin zijn er problemen met het internet van Ziggo Ik koop 50Mb in en via de speedtest kan ik zien dat ik ook 50Mb krijg.
Helaas geeft dit niet ongestoord gebruikersgenoegen:
* beeld met blokjes
* geluid en soms ondertitels niet synchroon met beeld
* hik in weergave (alsof er een fractie van een seconde geen signaal binnen komt)
* streamen is onmogelijk

Nu ben ik vanaf het begin aan het roepen dat de levering van Ziggo hier niet klopt.
Dus is er van alles doorgemeten en vervangen door straat- en netwerkmonteurs, maar de klachten blijven.

Het laatste waar naar gekeken is, is de ping die soms zelfs boven de 200 uit kwam.
Dit is mij te technisch, dus heeft mijn partner (die in de ict zit) de communicatie en de opvang van de monteur op zich genomen, door een halve vrije dag te nemen (weer het hele protocol van doormeten en vervangen)
Conclusie: in mijn huis is alles in orde.
Er is iets in de straat vervangen, geen idee wat, maar helaas blijft ik bovengenoemde problemen houden.

De laatste 2 keren dat ik jullie helpdesk belde om de boel weer in beweging te krijgen, vraagt de vriendelijke medewerker of ik een speedtest wil doen..........
Antwoord: “50Mb, 5Mb, ping fluctueert tussen 3 en 15 in de speedtests vh internet.
Wanneer mijn partner met een speciaal programma test, meet de ping heel anders.“

Blijkbaar lieg ik, want het was niet mogelijk om het gesprek te vervolgen, zonder dat ik voor de zoveelste keer weer een speedtest zou uitvoeren.

Omdat de Ziggo medewerkers slechts protocol mogen en kunnen volgen, bleek dat als het leveringsprobleem door hen niet opgelost kan worden, oftewel als de netwerkmonteur het hier niet kan vinden, de leveranciers – klant relatie dan maar verbroken moet worden.

Met andere woorden als een klant niet tevreden is over een product, dan luisteren jullie niet naar de klant, want die liegt?, en bij jullie falen, kan ik de pot op?

Jullie hebben in een half jaar tijd een prijsverhoging van € 5,19 doorgevoerd, in de afgelopen 3 jaar € 17,39 wat een verdubbeling van mijn abonnementsgeld inhoudt. Maar laat ik vooral niet klagen want dan wordt ik er als klant uit gegooid.

U begrijpt, ik ben boos.
Dus heb ik de laatste 2 betalingen terug laten storten; misschien word ik dan serieus genomen.
Ik wil best betalen, maar dit is te gek, ik moet weer een dag vrij nemen omdat er een netwerkmonteur het protocol komt uitvoeren.

Ik wil een continue stabiele internet verbinding, zonder dat ik nog meer moet gaan betalen.

Ook een klacht indienen over Ziggo?