Klacht Ziggo: Ziggo zet prive abonnement ongevraagd om in zakelijk!

Harry

Ik heb een particulier tv abonnement van Ziggo.Ik heb afgelopen zaterdag een medewerkster van Ziggo aan de telefoon gekregen (zij belde mij) met de mededeling dat ik 3 maanden mijn tv abonnement niet hoefde te betalen omdat Ziggo een prijs had gewonnen. Daarnaast mocht ik ook nog 3 maanden gratis internet uitproberen. Ik gaf aan een abonnement bij een andere provider te hebben en daar nog twee jaar aan vast te zitten. Geen probleem zei zij, dan kon ik het ernaast ervaren en dan eventueel na die twee jaar overstappen. Zij zou dit alles nog per mail bevestigen, ook dat het echt allemaal gratis was zonder verplichtingen. Ik heb toen aangegeven dat ik wel mee wilde doen, mits ik inderdaad de mailbevestiging van de afspraken zou krijgen.
Krijg ik vandaag een bevestiging van Ziggo zakelijk met een bevestiging van bestelling.

Ik gebeld, heb nog geen bevestiging van de afspraken gehad, maar hoezo eigenlijk Ziggo zakelijk. Wat blijkt, omdat er op mijn adres ook een inschrijving KvK staat, hebben ze zonder enig bericht of toestemming van mijn kant mijn abonnement overgezet op zakelijk. Volgens de medewerkster die ik vandaag aan de telefoon had was dit heel normaal. In het telefoongesprek van zaterdag is hier niets van gezegd, ook niet dat het om een zakelijke aanbieding ging.

Ik heb gezegd dat ik dit niet wil en dat ik wil dat per direct mijn tv abonnement weer op prive gezet wordt. dan kan ik dus ook geen gebruik maken van gratis internet zei ze. Geen probleem, maar hoe zit het dan met drie maanden mijn tv abonnement niet betalen?
Dat gaat dan ook niet door!! Hoezo niet, Ziggo biedt dit ongevraagd aan en ik hoefde daarvoor niet eens internet te proberen werd mij zaterdag verteld.
Ik heb gevraagd om de annulering te bevestigen, maar dat willen ze niet doen. Ze bevestigen dus wel een bestelling, maar niet de annulering. Heel vreemd.
Ik moest trouwens nog wel meer dan een kwartier wachten voordat ik te woord gestaan werd.

Kortom: Ziggo maakt er een potje van. Zetten maar zo zonder toestemming je abonnement om naar zakelijk en beloven dingen die ze niet waar maken.

Advies: wijs deze aanbieding af als je hem krijgt!!

Alsnog drie maand geen abonnementskosten voor mijn tv abonnement zoals beloofd en mijn abonnement per direct terug op prive.

Ook een klacht indienen over Ziggo?