Klacht Zilveren Kruis: aanvullende verzekering wordt zonder aankondiging verlaagd

kayleigh

Wij hebben in 2011 een aanvullende verzekering genomen van 2500 euro orthodontiekosten. Deze is in 2013 verlaagd naar 2000. Staat in het overzicht ja, maar nergens staat dat dit ook geldt voor bestaande verzekeringen. Bij navraag wordt er gezegd dat ze dit niet verplicht zijn te vermelden en dat het mijn eigen verantwoordelijkheid is de polis na te lezen. Op mijn vraag hoe het dan gaat als ze volgend jaar besluiten de vergoeding weer te verlagen krijg ik als antwoord dat er dan gekeken wordt of eventueel terugbetaald moet worden.

Blijkbaar mag dit zomaar, ik sluit iets af, zilveren kruis verlaagt de vergoeding en ik kan er niks aan doen.
Waarschijnlijk is het zomaar verlagen ook de reden dat er ineens niet meer op desite gekeken kan worden hoeveel er al uitgekeerd is. Duizenden mensen worden hier de dupe van als zilveren kruis dit zomaar kan doen en dan zegt dat t gewoon mag.

Op deze manier bespaard Zilveren Kruis een hoop aan declaratiekosten en wij als klant zijn er flink de dupe van.

Ik wil dat de verzekering die ik heb afgesloten gehandhaafd blijft. Er was recht op 2500 orthovergoeding en dat moet zo blijven, de verlaging hoort alleen te gelden voor nieuwe verzekeringen

Wij vinden dat Zilveren Kruis hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Zilveren Kruis
    Beste mevrouw Baur
    Fijn dat we elkaar gesproken hebben. Uw aanvullende verzekering voor vergoeding orthodontie is verbeterd sinds de startdatum. Er is was zoals besproken eerst vergoeding van 90 % tot 2000 euro bij aanvullend drie sterren.
    Vanaf 2015 is er vergoeding van 100% tot een max vergoeding van 2000 euro.Ik vind het vervelend voor u dat u niet goed te woord bent gestaan door mijn collega's, daar ga ik zeker achteraan.
    Mocht u nog andere informatie tegenkomen, zoek me weer op, het is natuurlijk de bedoeling dat u tevreden bent over ons.Hartelijke groeten,
    Pauline de Haas
    klachtenbehandelaar

Ook een klacht indienen over Zilveren Kruis?