Klacht Zilveren Kruis: Communicatie

Klachtnummer
# 381418
Gebruiker
B. Giskes
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Begin dit jaar contact gezocht met zilveren kruis voor een doorverwijzing voor mijn benzo verslaving. Gezien mijn werk (ggz) en omdat ik voor een budget polis had gekozen besloten om goed uit te zoeken welke instelling aan zal sluiten bij de problematiek maar ook welke die 100% zal vergoeden. Uit het telefonisch consult kwam naar voren dat het beste zou zijn om mij aan te melden bij Vincere in Cadier en Keer, dat ik rondom Arnhem woonachtig ben. Poh schrijft een duidelijke verwijzing met daarin dosering etc. Ik kom 3 maanden later gemotiveerd naar de intake, echter is er alleen een mogelijkheid om te detoxen binnen 7 dagen. Onmogelijk gezien de dosering die dagelijks wordt geslikt. Dit had ook gelezen kunnen worden in de verwijsbrief. Nu is er een bedrag gedeclareerd vanuit Vincere van € 665 waar er maar € 408 worden vergoed. De rest staat vermeld in de app van Zilveren Kruis als niet vergoed. Kleine rekensom van de overige gemaakte kosten: Hotel €100, vervoer €60, dag niet werken € 130. De voorbereiding vanuit Vincere ronduit belabberd maar dat Zilveren Kruis mij verzekerd uitsluitend het eigen risico te hoeven betalen (is reeds voldaan) maar vervolgens met een declaratie komen van €250 is voor mij onwerkelijk.
Wel staat er op de site van Vincere: Als je zorgverzekeraar slechts een deel van de behandeling vergoed, nemen wij het overige deel voor onze rekening.
? Huh ? Hier kan ik geen 'kaas' van maken.

De oplossing

Duidelijk aan geeft in de nota wie welke kosten betaald. En transparant is in communicatie.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Zilveren Kruis hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Zilveren Kruis?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen