Klacht Zilveren Kruis: Extra kosten bij terugboeking incasso

# 198943
E. de Wit

In september jl is er per abuis [voor het eerst] een aut. incasso gestorneerd. Ik wilde dit natuurlijk direct corrigeren en derhalve gebeld middels twee pogingen en tweemaal 25 min van me tijd geïnvesteerd, maar ik kwam niet door de centrale - ivm de drukte.

Teleurgesteld over die wachtrijen, besloten de reactie van jullie maar af te wachten en dan netjes te betalen. Die reactie kreeg ik ook, alleen was mijn premie direct verhoogd met 15 euro kosten[1e herinnering]. De klantenservice gebeld (45min moeten wachten, is dus geen incident), waar ze mij niet konden helpen maar ik het advies kreeg de gebruikelijke premie over te maken en afwachten

Ik heb nu de tweede herinnering in bus gekregen, waarbij de kosten verder verhoogd zijn naar EUR 25.-. Ik ben al jaren klant en nooit een betaling gemist [of te laat] en, nu vanaf de 1e herin. . al kosten rekenen en dreigen met deurwaarders. De arrogantie is jullie blijkbaar naar het hoofd gestegen. Waarvoor die kosten? de slechte bereikbaarheid?

Ik verwacht van Zilverenkruis minimaal dat de extra kosten worden gecompenseerd c.q. verplichting tot betalen ervan komt te vervallen. Dus die EUR 25,- inmiddels.
Deze kosten zijn mijn inziens onterecht en daarbij onredelijk in verhouding tot de vergissing die is gemaakt van mij kant.

Daarbij bovenop is jullie klantenservice [service?] van een amateuristisch niveau en slecht te bereiken/ onderbezet.
Informatie en bruikbaarheid website schiet te kort. Er had ook melding van de herinnering op mijn digitale startpagina kunnen zetten? Deze heb ik namelijk meerdere malen gecheckt. Was het direct geregeld gewest. Of een mailtje? Dan doen normale bedrijven. Samenvattend, als jullie de zaken op meerdere vlakken fatsoenlijk voor elkaar hadden gehad, was deze situatie voorkomen.

Het zou daarbij mooi zijn als er een excuses zou komen, want zo communiceer je niet met een klant, waar nog nooit contact mee is geweest of ooit moet voor hebt gedaan.

Wij vinden dat Zilveren Kruis hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Zilveren Kruis?