Opgelost door Zilveren Kruis: Ik wordt doodziek van hun declaratieproces...

renzoluitjes

Sinds januari dit jaar ben ik bezig met de declaratie van de factuur van onze pedicure ivm voetbehandeling van mijn vrouw die aan Reuma lijdt. Het proces zelf gaat snel, foto maken of inscannen en klaar maar daarna blijft het stil. 2 weken later een algemene afwijzingsbrief omdat hij niet voldoet aan de voorwaarden. Omdat er niet staat welke moet je bellen en daar blijkt het om de verwijzing te gaan. Op verzoek van ZKA is de verwijzing aangepast van Fibromyalgie naar Reuma in de weke delen (wat hetzelfde is maar goed) en opnieuw ingediend. Na 2 weken geen bericht gebeld en na lang te moeten wachten bevestiging gekregen dat men ermee bezig is. Weer 1 week later een nieuwe brief met het verzoek of de doktor voor de 3de keer (!) zijn verwijzing wil aanpassen/toelichten omdat volgens ZKA niet duidelijk is dat reuma de aanleiding is voor de voetverzorging?! Daar zakt e broek toch vanaf? Waarom zou hij anders doorverwijzen?? Onze huisarts is 'onafhankelijk'. Doet ZKA daarom zo moeilijk??

Alsnog declaratie met aangeboden informatie vergoeden

Wij vinden dat Zilveren Kruis hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Zilveren Kruis
    Beste mevrouw Luitjes.
    Zoals telefonisch besproken hebben we van de huisarts meer informatie nodig wat de reden is waar de voetverzorging voor nodig is. Bedankt voor het gesprek, ik geef intern aan dat deze info in onze brief ook de allereerste keer had gekund. Mijn excuses hiervoor.
    Vriendelijke groeten,
    Pauline de Haas
    klachtenbehandelaar
    renzoluitjes
    Zojuist een gewijzigde doorverwijzingsbrief ingestuurd. Ik ga er vanuit dat Zilveren Kruis hier wel mee akkoord zal gaan.
    Zilveren Kruis
    Beste mevrouw Luitjes,
    Uw brief is binnengekomen bij ons via internet zie ik op 21 april. Mijn collega's gaan hier mee aan de slag.
    Vriendelijke groet
    Pauline de Haas
    klachtenbehandelaar
    renzoluitjes
    Inmiddels heb ik een bevestiging ontvangen dat de verwijzing akkoord is en de facturen worden uitbetaald. Het had allemaal wat vlotter gekund maar het resultaat is positief.

renzoluitjes

Ook een klacht indienen over Zilveren Kruis?