Klacht Zilveren Kruis: Verkeerd voorgelicht door 3 verschillende personen

Klachtnummer
# 627677
Gebruiker
Gridje
Datum
0 reacties

Details

Klacht

In september 2022 heb ik een verzoek ingediend bij mijn zorgverzekeraar Zilveren Kruis om een herhaalde aanvraag van mijn tandarts betreffende het vervangen van mijn boven prothese door een klikprothese nogmaals te beoordelen. ZK heeft deze aanvraag als klacht in behandeling genomen. Vervolgens is er een afspraak in Utrecht gemaakt met een adviserende tandarts van het ZK. Deze tandarts zou na beoordeling binnen 1 week een verslag naar mij en mijn eigen tandarts sturen. Enkele dagen later werd ik gebeld door ZK hoe de "keuring" was verlopen. De medewerkster wilde mijn klacht graag afhandelen. Ik was daarmee akkoord onder voorwaarde dat ik het verslag van de adviserend tandarts nog zou krijgen. Dit werd toegezegd. De brief/klachtafhandeling kreeg ik enkele dagen later waarin ook in medische termen adviezen voor mijn eigen tandarts werden vernoemd. Nadat ik na enkele weken nog geen verslag ontvangen had weer contact opgenomen met ZK. Betreffende medewerkster ging er achteraan en uiteindelijk kwam het verslag boven water. Ik kreeg weer de belofte dat het verslag onmiddellijk naar mij en mijn tandarts verzonden zou worden. Na enkele dagen kreeg ik tot mijn grote verbazing een brief van ZK waarin vermeld stond dat ik het verslag kon opvragen door een brief naar ZK te sturen met een reden waarom ik me beroep op recht van inzage vlgs AVG + kopie ID.
Samengevat is mij door drie verschillende personen verteld dat het verslag opgestuurd zou worden naar mij en m'n tandarts. Niemand heeft me gemeld dat hier een procedure aan vastzit. Ik vind het typisch een paarse krokodil situatie en weiger het verslag op deze manier op te vragen
Een afwijzing van mijn klacht kan ik nog begrijpen maar de hele procedure daarna verloopt niet volgens afspraak

Gewenste oplossing

Mij zoals beloofd het verslag opsturen zonder een plotseling uit de hoge hoed getoverde (AVG) procedure

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Zilveren Kruis hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Zilveren Kruis?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen