Klacht Zilveren Kruis: Verwijderen van de aanvullende verzekeringen

Klachtnummer
# 114640
Gebruiker
Schocky2
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Vandaag heb ik nieuwe polis bladen ontvangen van onze verzekeringen. Het blijkt dat onze aanvullende verzekeringen zijn verwijderd. Enige tijd geleden heb ik een brief van een incasso bureau ontvangen. Het bleek dat ik 1 maand nog niet mijn premie betaald had. De brieven die hier vooraf gaande zijn verstuurd hebben wij niet gezien. Telefonisch contact gehad met zilveren kruis. Verhaal uitgelegd en verteld dat ik geschrokken ben van de incasso brief en dat ik die toen meteen betaald had. Nu blijkt toch dat de aanvullende verzekering is stop gezet. Dit bleek in de tweede brief vermeld te staan. Deze brief heb ik niet gezien. In het eerste telefonische contact is mij verteld dat het inderdaad een beetje kort door de bocht is om meteen na 2 brieven de aanvullende verzekering stop te zetten en dat ik een coulance kon aanvragen. Dit blijkt niet zo te zijn. Een andere medewerker heeft mij uitgelegd dat een coulance niet mogelijk is bij zilveren kruis.

De oplossing

Persoonlijk vind ik de "straf" erg zwaar voor iemand die altijd op tijd de premie betaald (door middel van een incasso) Nu is het een keer gebeurd dat ik even niet voldoende saldo op de rekening heb gehad en wordt ik, na alleen 2 briefjes die ik niet gezien heb, uit de aanvullende verzekering gezet. Telefonisch wordt er door de medewerkers gezegd dat we gelijk hebben maar dat ze ons niet meer terug kunnen zetten in de verzekering en moeten we wachten tot 1 januari 2016 om de verzekering weer aan te passen. Ze geven aan dat dit volgens de wet niet mogelijk is. Graag zou ik willen zien dat de verzekering weer terug gezet wordt. Al is het alleen de tandarts polis maar.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Zilveren Kruis hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

2 reacties

  1. Auteur
    Zilveren Kruis
    Datum
    Beste mevrouw Schockman
    De aanvullende verzekeringen heb ik hersteld per 1 juli a.s. Ik stuur u een nieuw polisblad.

    Vriendelijke groeten,
    Pauline de Haas
    klachtenbehandelaar
  2. Auteur
    Zilveren Kruis
    Datum
    Beste mevrouw Schockman
    De aanvullende verzekeringen heb ik hersteld per 1 juli a.s. Ik stuur u een nieuw polisblad.

    Vriendelijke groeten,
    Pauline de Haas
    klachtenbehandelaar

Ook een klacht indienen over Zilveren Kruis?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen