Wij vinden dat Zilveren Kruis hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!
Klacht Zilveren Kruis: Zorgverzekering vergoed zelfs het basismedicijnbedrag niet bij een duurder medicijn.
Details
Klacht
Na 10 jaar een medicijn vergoed te hebben gekregen, kreeg ik dit nu dit jaar niet meer vergoed. Er is een ander, goedkoper medicijn. Dat kan, maar ik wil graag het oude vertrouwde medicijn houden.Mijn probleem is nu dat ik het complete bedrag voor dit paar euro duurdere medicijn moet betalen. Waarom krijg ik niet gewoon het goedkopere medicijn vergoed en betaal dan de rest zelf bij! Nu krijg ik helemaal niks.
Naar mijn idee is dit wettelijk niet toegestaan, want ik betaal best veel voor de zorgverzekering en die moet dan iig het basismedicijn vergoeden. Dat lijkt mij niet meer dan redelijk. Als ik dan iets duurders wil, is dat mijn probleem en zal ik BIJ moeten betalen.
Gewenste oplossing
Gewoon een vergoeding van het basismedicijn wat in de goedgekeurde lijst van het Zilveren Kruis staat. Het meerdere betaal ik uiteraard dan zelf.- Status
- niet opgelost
- Beoordeling
Bedrijf status
Bedrijf status
- Bedrijf
- Status
Deze klacht is gesloten
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.