Klacht Zilveren Kruis: Zorgverzekering vergoed zelfs het basismedicijnbedrag niet bij een duurder medicijn.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 661291
Gebruiker
L.A. van Beelen
Datum
0 reacties

Details

Klacht

Na 10 jaar een medicijn vergoed te hebben gekregen, kreeg ik dit nu dit jaar niet meer vergoed. Er is een ander, goedkoper medicijn. Dat kan, maar ik wil graag het oude vertrouwde medicijn houden.
Mijn probleem is nu dat ik het complete bedrag voor dit paar euro duurdere medicijn moet betalen. Waarom krijg ik niet gewoon het goedkopere medicijn vergoed en betaal dan de rest zelf bij! Nu krijg ik helemaal niks.
Naar mijn idee is dit wettelijk niet toegestaan, want ik betaal best veel voor de zorgverzekering en die moet dan iig het basismedicijn vergoeden. Dat lijkt mij niet meer dan redelijk. Als ik dan iets duurders wil, is dat mijn probleem en zal ik BIJ moeten betalen.

Gewenste oplossing

Gewoon een vergoeding van het basismedicijn wat in de goedgekeurde lijst van het Zilveren Kruis staat. Het meerdere betaal ik uiteraard dan zelf.
Geboden oplossing
Geen enkele reactie van ZK
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Zilveren Kruis hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Zilveren Kruis?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen