Klacht Zitmaxx meubelen: Veel te late levering en gebrekkige communicatie - geen correcte afhandeling van klacht

sad Niet opgelost
Vromen1

Op 26 mei 2019 een eetbankje en twee spiegels besteld bij Zitmaxx. Levertijd 8-12 weken. Korte tijd na de bestelling krijgen wij een bericht dat het bankje in week 32 wordt geleverd en dat we dan iets horen over de levering bij ons thuis. Eind juli had ik nog niets gehoord en besloot ik contact op te nemen met Zitmaxx, mij werd beloofd dat week 32 nog steeds de meest accurate levertijd was. Aan het einde van die week nog steeds niks, en heb ik weer contact opgenomen. Ineens bleek dat er vertraging was en dat het week 35-36 werd voor de levering. Wat ik totaal niet begrijp aangezien ik vlak daarvoor nog de bevestiging kreeg dat week 32 gewoon de leverweek zou worden. Dan is er dus of geen contact geweest met de leverancier of de leverancier heeft geen idee van zijn eigen productieplanning. De spiegels konden niet alvast geleverd worden, want dat kost extra transportkosten natuurlijk, dus daar moet ik dan ook maar langer op wachten, helaas voor mij.
Braaf gewacht tot eind week 36, maar wéér geen bericht! Ik dus maar weer zelf bellen, en ja hoor, de levertijd is WEER verlaat, dit keer naar 10 of 11 september! Op 11 september werd ik voor het eerst op eigen gelegenheid van Zitmaxx gebeld, namelijk met de mededeling dat het bankje wederom niet binnen was gekomen. Verwachte levering bij Zitmaxx, 13 september....... Reden voor de vertraging (quote): "Iets met een bak".. ???? Kwam nogal onprofessioneel over, wanneer de organisatie zelf niet weet wat er nu eigenlijk aan de hand is. Uiteindelijk hebben ze het bankje en de spiegels op 17 september geleverd nadat ik gedreigd had de koop te ontbinden als ze niet heel snel zouden gaan uitleveren. Al met al heeft dit langer geduurd dan de levertijd die ze hadden mogen hanteren volgens hun eigen voorwaarden, namelijk de eerder gecommuniceerde week 32 + 1 maand.

Ik baal nog steeds van de gang van zaken want het bankje is stevig aan de prijs en de service is gewoon niet goed. Wat zijn de grootste pijnpunten:
- zeer gebrekkige communicatie over levertijden. Je moet zelf erachter aan gaan. Als je informeert, roepen ze maar iets / informatie die ze geven klopt niet
- continue worden levertijden opgerekt.
- Nul zelfreflectie in dit erbarmelijke proces: geen excuses voor de late levering en totaal geen inhoudelijke reactie op mijn klacht
- Geen enkele compensatie aangeboden voor het feit dat dit te lang heeft geduurd.

Wij verwachten op zijn minst een excuses en verklaring voor de verlate levering, slechte communicatie, en compensatie.

Zitmaxx meubelen
    Beste A. Vromen, bedankt voor de melding.

Allereerste onze welgemeende excuses voor de vervelende samenloop van omstandigheden. Wij begrijpen dat het een teleurstelling is als de bestelling langer duurt dan wat je in eerste instantie in gedachten had. De verwachting was ±8 tot 12 weken, helaas bleek dat vanwege de zomersluiting van de fabriek niet haalbaar.

De eerdere prognose van de leverweek van jouw bestelling was week 32, maar daarbij vermelden wij dan ook altijd dat het een indicatie blijft, dit kan eerder of later worden. Mocht er in sommige gevallen een order uitlopen, dan krijgen wij normaliter een melding van de fabriek zodat we je daarvan op de hoogte kunnen stellen. Echter was er dit keer een miscommunicatie en hadden wij hier niet op tijd bericht van binnen gekregen. Onze excuses hiervoor, wij zullen het grondig uitzoeken hoe dit heeft kunnen gebeuren, zodat wij dit in de toekomst kunnen voorkomen.

Wij wensen je desondanks heel veel plezier van de mooie aankopen, en mocht je voor de rest nog vragen hebben mag je altijd contact opnemen met onze klantenservice.

Vromen1
Geen oplossing. Wel een excuses, geen tegemoetkoming, ze gaan er uberhaupt niet op in. Jammer.

Ook een klacht indienen over Zitmaxx meubelen?