Klacht Zitmaxx meubelen: Veel te late levering

Pv

Ik wacht al dik 4 maanden op mijn bank en vind dit totaal niet acceptabel terwijl er bij aankoop op 27 augustus 2018 werd aangegeven dat de levering binnen 2 - 3,5 maanden zou plaatsvinden.
Daarnaast ben ik op 26 september 2018 langs geweest waarbij mij werd verteld dat de leverancier gestopt was met de fabricering van de bank daar de stof niet bestond. Als ik niet langs was geweest, zou ik hiervan nimmer op de hoogte worden gesteld.

Voorts heb ik diverse keren gebeld waarbij mij steeds werd medegedeeld dat de stof niet besteld kon worden. Tevens ontvang ik een email waarbij aangegeven word dat ik de bank in week 45, begin november 2018, kon verwachten. Vervolgens wordt er telefonisch medegedeeld dat er in week 50 mogelijk geleverd zal worden. Nu krijg ik bericht dat het waarschijnlijk week 2 wordt.

Ik word hier maanden aan het lijntje gehouden. 4,5 maanden wachten voor een bank gaat mij te ver en dan is er nog geen zekerheid dat de bank überhaupt tijdig geleverd zal worden.

Ik wens per omgaande de koop kostenloos te annuleren daar er een termijn voor levering is overeengekomen van maximaal 3,5 maanden. Dit wordt inmiddels ruimschoots overschreden. Bovendien biedt Zitmaxx geen passende oplossing. Volgens artikel 13 van de algemene voorwaarden dienden zij het artikel uiterlijk begin december te leveren en een schadevergoeding te geven voor het niet te leveren product. Met een cadeaubon van 49 euro terwijl de bank 1859 euro kost, los je het probleem niet op. Voorts is het onacceptabel mij te houden aan 30% annuleringskosten terwijl de bank nog niet VOLLEDIG gereed is en ik al maanden hoor dat de stof niet leverbaar was.

De koopovereenkomst per omgaande kostenloos te annuleren en  schadevergoeding te geven voor het niet nakomen van een tijdige levering van de bank. Dit is duidelijk toegezegd en zelfs op de koopovereenkomst gezet.

Pv
    De klacht is nog steeds niet opgelost!
    Zitmaxx meubelen
    Beste [naam verwijderd door beheerder], bedankt voor je berichtje! Jammer om te horen dat de verwachte levertijd van je bank is uitgelopen waardoor je graag van de koop wilt afzien. Wij streven ernaar om al onze orders binnen de verwachte levertijd uit te leveren, gelukkig lukt ons dit bijna altijd. Helaas is er in dit geval een buitengewone situatie ontstaan: de stof die je in de eerste instantie had gekozen, is niet leverbaar, hiervoor willen we je graag nogmaals onze excuses aanbieden. Je bent in onze showroom geweest om een andere stof uit te kiezen en je hebt ook de opstelling van de bank gewijzigd. Door deze wijziging, loopt de levertijd inderdaad uit t.o.v. de eerst verwachte levertijd. Dit is ook vermeld op de bon van de wijziging die met je is doorgenomen in onze winkel. De bank is inmiddels al heel ver in het productieproces en daarom kan deze helaas niet kosteloos geannuleerd worden. We zijn in dit geval niet verplicht om je een tegemoetkoming aan te bieden, maar vanwege de vervelende situatie hebben wij je een cadeaubon aangeboden. Wanneer je hier nog gebruik van wilt maken vernemen wij het graag van je!
    Pv
    Ik zet mijn klacht door.

Pv

Ook een klacht indienen over Zitmaxx meubelen?