Klacht Zomer Motorentechniek b.v.: Ontevreden over de werkzaamheden.

Anil Tugrul

Het werk wat de ondernemer heeft afgeleverd is niet conform de afspraak. Voordat ik de cilinderkop naar hun toe heb gebracht heb ik gebeld over de kosten voor de reparatie. Mij is verteld dat de kosten plus minus op € 155 ex btw zou uitkomen. Bij het ophalen van de cilinderkop is de reparatie uitgekomen op € 521,87 inclusief btw.
Ik vraag het volgende af,
Waarom is er met mij niet gebeld met het verzoek dat het kosten hoger gaan uitvallen, de ondernemer is zonder overleg doorgegaan met de reparatie. Als ik was gebeld, dan had ik de reparatie niet voort laten zetten. Er wordt uitgegaan dat dit bedrag zomaar betaald kan worden door de klant, terwijl ze geen ogen hebben in mijn portemonnee.
Wat als ik het niet konden betalen? Wat zou er dan gebeuren.
Gelukkig is die dag mijn salaris binnen gekomen en ben ik verplicht gesteld door de ondernemer om dit bedrag te betalen , anders moest ik maar de cilinderkop daar achterlaten. En nu moet ik maar kijken hoe ik de maand door kom?

Een redelijke oplossing voor de beide kanten.

Zomer Motorentechniek b.v.
    Wij hebben u nooit een totaal bedrag gegeven wat een reparatie van de cilinderkop kost.

Wij hebben u aangegeven wat onze prijzen zijn voor het vlakken en afpersen van een kop. U gaf aan dat u hierbij ook onderdelen nodig had en wij deze voor u moesten bestellen. Deze had u nodig en had van te voren geen prijsopgave hiervan nodig. Daarnaast hebben wij u van te voren doorgegeven wat ons uur tarief is. Hiermee bent u akkoord gegaan.

De prijzen die wij hanteren is wanneer er een kale cilinderkop wordt aangeleverd. Bij uw cilinderkop hebben we de volgende extra werkzaamheden moeten verrichten;
    - Demontage kop stoters nokkenas, kleppen, verstuivers enz.
    - 4 verstuivers ombouwen
    - Het weer opbouwen van de gedemonteerde delen

De extra werkzaamheden en de onderdelen zijn ook de reden dat de factuur in uw ogen hoger is uitgevallen. Wij hebben van te voren zoals net gezegd aangegeven wat ons uurtarief is. Hiermee bent u van te voren akkoord. Deze kosten zijn daarom dan ook doorberekend. Zoals in de vorige mail al is aangegeven zijn wij geen zaken tegen gekomen wat ons extra werk heeft opgeleverd dan de van te voren afgesproken reparatie.

Daarnaast rekent u met een prijs in en ex btw. Wij geven altijd prijzen ex btw door aan onze klanten aangezien wij veelal verkopen aan ondernemers.
    Anil Tugrul
    U heeft een prijsindicatie gegeven wat het ongeveer gaat kosten. Dit bedrag heeft u aan mij telefonisch doorgegeven, dit was een bedrag van €155 ex btw, de nota is uitgekomen op € 521.87 incl.btw, dit is een enorm verschil met wat u heeft toegezegd en wat het uiteindelijk is geworden. Ik ben nergens mij akkoord ik ben alleen akkoord gegaan met de prijsindicatie die u heeft toegezegd en aan de hand van deze informatie ben ik naar toe gekomen.

Ik neem aan dat u ervaren genoeg bent om in te kunnen schatten wat het vlakken van kop gaat kosten?? U heeft in ons eerder mailwisseling aangeven( op 23 april) dat dit bedrag de prijs is van een normale revisie is, dus de prijs indicatie die u mij heeft toegezegd sluit niet geheel aan. En nu zegt u hierboven dat er extra werkzaamheden zijn geweest ( het was toch een normale revisie ?????? in de mail van 23 april)...

En nu zegt u opeens dat de prijs is voor een kale cilinderkop. U bent toch ervaren genoeg om te kunnen zeggen wat het totaal prijs gaat worden, als u mij dit had gezegd bij het afleveren dat had ik de cilinderkop niet achtergelaten en was ik op zoek gegaan naar andere cilinderkop die ik zeker onder € 500 had kunnen vinden.

U had mij moeten bellen met de mededeling dat de kosten hoger zouden uitvallen U bent zonder overleg doorgegaan, en dit accepteer ik ook niet.

Ook een klacht indienen over Zomer Motorentechniek b.v.?