Klacht Zondag Solar: Al 2,5 jaar een slecht functionerend zonnestroomsysteem

sad Niet opgelost
J. van den Eshof

In juni 2013 heeft het bedrijf 12 zonnepanelen op mijn dak gelegd, die tot 17 juni 2016 goed hebben gefunctioneerd. Sindsdien werd de omvormer 3 keer vervangen, de laatste keer in oktober 2018. Helaas fungeert het systeem nog steeds niet naar behoren. Essent meldde een teruglevering over de maand december: 1kWh!

Repareren en de schade vergoeden

Zondag Solar
    Beste heer van den Eshof,

Zondag solar bestaat niet meer als dusdanig, wij hebben de resten overgenomen en proberen er het beste van te maken, ook om de klachten zoveel mogelijk op te lossen van ex Zondag Solar.

bij defecte omvormers binnen garantie, worden deze altijd gratis vervangen, zo ook bij u is dat het geval geweest. Dat ze (snel na elkaar) kapot gaan, kunnen we ook niet veel aan doen. Wij hebben de keuze niet gemaakt voor de apparatuur destijds.

mbt de teruglevering volgens essent, dit kan wel 1 kwh zijn, dat is de donkerste maand van het jaar en de slechtste maand qua opbrengst voor zonnepanelen. de opgewekte energie wordt eerst in uw eigen huis gebruikt en dan pas bij overschot terug geleverd.
    Als u hier meer wilt weten, kunt u waarschijnlijk het beste direct contact met ons opnemen.

met zonnige groet, Zonneflex

J. van den Eshof
Heb telefonisch contact gehad. Er moet nog een afspraak ter reparatie worden gemaakt.

Ook een klacht indienen over Zondag Solar?