Klacht Zoofy: Kapotte CV ketel na "onderhoud" van de CV ketel

Piet995577

Via de website van Zoofy hebben wij een aanvraag gedaan voor een onderhoudsbeurt van onze cv ketel. De vakman zou daarvoor op woensdag 9 oktober tussen 8 en 10 uur langskomen. Echter kwam meneer niet waarop wij hem gebeld hebben. Hij bleek de afspraak te zijn vergeten en kwam alsnog langs om 13-14 uur. Hij heeft 2 pakkingen in de cv ketel vervangen en gaf aan dat de ketel aan vervanging toe was vanwege een te hoge concentratie CO uitstoot. Hierop hebben wij de factuur van Zoofy betaald.

Echter bleek in de avond dat het extreem lang duurde voor er warm water uit de kraam kwam. De volgende ochtend was er geen warm water en geen verwarming. De ketel gaf een storing aan die wij niet zelf konden oplossen.

Hierop hebben wij contact opgenomen met Zoofy. De medewerker van de klantservice gaf aan dat wij zelf contact moesten opnemen met de vakman. Dit hebben wij gedaan. Echter bleek meneer hier niet van gediend te zijn, hij verweet ons dat wij hem ervan beschuldigde de ketel te hebben stuk gemaakt. Dit was niet het geval, wij hebben meneer alleen gevraagd nogmaals langs te komen aangezien de ketel voor het onderhoud geen storing vertoonde en daarna wel. Wij hebben bij meneer aangegeven dat wij niet zouden betalen voor dit bezoek. Meneer gaf aan dezelfde dag (woensdag 10 oktober) of de dag erna te komen. Hij zou ons dat nog laten weten.

Omdat wij niets meer van meneer hoorden hebben wij op donderdag 11 oktober weer contact met meneer opgenomen. Meneer gaf aan diezelfde dag nog te komen maar wilde geen tijdstip noemen. Uiteindelijk kwam hij om 19.00 uur. Meneer was zeer onvriendelijk en begon direct te schreeuwen over wat er allemaal niet goed was. Hij gaf daarna aan dat de storing op 4 onderdelen betrekking zou kunnen hebben en hij ze een voor een zou moeten vervangen om erachter te komen waar de storing vandaan kwam. Hierop hebben wij gevraagd of de ventilator een probleem zou kunnen zijn. Dit ontkende hij. Omdat de kosten van het vervangen van 4 onderdelen voor ons niet opwogen tegen het aanschaffen van een nieuwe ketel hebben wij besloten om verder niets meer aan de ketel te laten doen door meneer en is meneer vertrokken. Hij gaf aan (zonder dat wij daarna vroegen) dat wij €30 moesten inhouden op het bedrag dat wij aan Zoofy moesten betalen. Als wij zeiden dat we dat met hem hadden besproken zou dat wel goed komen.

Na 2 dagen zonder warmwater maar via via op onderzoek uit gegaan. Wat bleek, de driewegklep zat erg vast en de ventilator draaide niet.

Crediteren van de factuur.

Wij vinden dat Zoofy hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Zoofy?