Opgelost door Zooparc Overloon: Ik wil jaarkaarten kunnen kopen zonder in te stemmen met automatische incasso voor volgende jaren

Normal

NL
X-NONE
X-NONE

Ik wilde vanmiddag een jaarkaart 2017 kopen voor mijn
dochter en mijn schoonzoon.

Dit als cadeau zodat zij met hun baby van bijna twee jaar
regelmatig naar de Zoo kunnen.

Nadat ik het formulier had ingevuld, werd me gezegd dat ik
mijn bankgegevens moest opgeven én dat ik Zoo moet machtigen voor automatische
incasso van de jaarkaarten voor volgende jaren. Ik heb uitgelegd dat ik de
jaarkaart 2017 ter plekke betaal en dat ik geen behoefte heb (op voorhand) aan
jaarkaarten voor 2018 en verder.

Ik moest dit invullen en Zoo machtigen. Anders kon mij geen jaarkaart worden
verstrekt.

Ik kon altijd weer de machtiging intrekken, werd mij gezegd.

Dat is de omgekeerde wereld :

- Ik moet Zoo Parc machtigen tegen mijn zin

- Ik moet vervolgens die machtiging weer intrekken

- Ik moet Zoo Parc dus onnodig allerlei privacy gevoelige gegevens
verstrekken

Ik maak hier bezwaar tegen. Ik wil zonder verdere
verplichting gewoon jaarkaarten voor 2017 kopen.

Ik wil jaarkaarten kunnen kopen voor Zoo Parc Overloon zónder mijn bankgegevens te hoeven verstrekken en zónder Zoo Parc te machtigen om middels automatische incasso komende jaren de kosten voor jaarkaarten te kunnen afschrijven van mijn bankrekening.

Zooparc Overloon
    Geachte heer Hendriks,

Dank voor de interesse in ons park. Wij verwelkomen uw dochter en schoonzoon graag als jaarkaarthouders en begrijpen dat onze klanten zelf de keuze willen maken op welke wijze zij de jaarkaart betalen. Wij zijn onze systemen voor de betalingswijze van de jaarkaarten aan het aanpassen, maar helaas zijn deze wijzigingen nog niet volledig doorgevoerd. Uiteraard heeft u de mogelijkheid om alsnog deze jaarkaarten aan te schaffen zonder dat u een machtiging voor een automatische incasso aan ons dient te verstrekken. Indien u contact opneemt met de receptie van ZooParc Overloon zullen zij uw aanvraag voor de jaarkaarten direct in orde maken. Onze excuses voor het ongemak.

ZooParc Overloon
    Mijn vrouw is vandaag (12 mei) dan maar eens naar ZooParc gegaan om een jaarkaart te halen. Voor dochter en schoonzoon als cadeau was inmiddels achterhaald. Maar het blijft leuk om zelf met kleinkind naar ZooParc te gaan.
    Mijn vrouw vult opnieuw (nog steeds hetzelfde) formulier in en zegt de vragen over de automatische incasso niet in te vullen omdat ze alleen een jaarkaart voor 2017 wil.
    Nu kan het wel, dat is een verbetering, maar ... dan kost de jaarkaart €15,- extra mevrouw! Mijn vrouw zegt : "Nou, dat dacht ik niet" en laat op haar iPhone bovenstaand bericht van ZooParc lezen. Dáárop geeft de medewerker (overigens dezelfde als de eerste keer) de jaarkaart af voor €35,-.
    Oh ja, een gratis uitrijdmunt voor het parkeren zat er dit keer ook niet in. Die kostte nu €2,-. Beetje kinderachtig allemaal.
    Het is uiteindelijk dus goed verlopen, maar ik heb zomaar het gevoel dat elk ander die in de nabije toekomst hetzelfde wil (gewoon een jaarkaart voor €35,- zonder ZooParc te machtigen opnieuw te horen gaat krijgen dat dán de kosten €50,- zijn.

zie de reactie van Zooparc hierboven en mijn reactie daarna.

Ook een klacht indienen over Zooparc Overloon?